Jump to content
  • 0

Deelnemers

LucVDB

Question

Posted

Hallo allemaal,

Wij organiseren een bowlingavond voor 30 personen, waaronder 13 koppels (man en vrouw) en 4 alleenstaande mannen. We spelen met 6 personen per baan, dus 5 banen.

Ik wil een systeem dat volledig willekeurig de teams per baan samenstelt, en dit met de volgende voorwaarden :

-per baan moeten er 6 personen geplaatst worden

-koppels mogen niet samen op één baan

-per baan moeten er 2 of 3 vrouwen zijn

Iemand een idee?

Vriendelijke groet,

Luc

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In bijgaand bestand worden jouw teams samengesteld. Hieronder een globale beschrijving.

In bijgaand bestand zijn vijf records. Ieder record staat voor een team en in het veld deelnemers staan de codes van de deelnemers van het team, gescheiden door komma's.

Door het script te starten worden de teams opnieuw ingedeeld.

Er zijn dertien vrouwen die ik gemakshalve heb genummerd van V1-V13. Deze worden random verdeeld over de teams waarbij rekening wordt gehouden met het aantal aanwezige vrouwen in een team (mag niet meer\ zijn dan 3) en met het minimaal benodigde aantal vrouwen in het team (moet 2 zijn).

De gebonden mannen (gekodeerd met M1-M13) worden vervolgens toegevoegd waarbij rekening wordt gehouden met het feit of de partner al in het team aanwezig is of dat het team al volledig is (6 personen).

De ongebonden partners (O1-O4) worden tenslotte toegevoegd. Hierbij wordt alleen rekening gehouden met het volledig zijn van een team.

Een en ander is in 1 uur opgebouwd nadat ik er eerst een tijdje over heb nagedacht. Er is gebruik gemaakt van diverse sytandaard mogelijkheden van Filemaker, met name calculated fields, één summary field en voor de rest met gezond verstand. Mocht iemand een elegantere (lees eenvoudiger) oplossing hebben dan hoor ik dat graag.

team.fp5

• 0
Posted

Theo, nog eens nagedacht over je oplossing. Eigenlijk illustreer je daarmee op een schitterende manier wat je allemaal kan uithalen met FileMaker. Ik zou het zonde vinden als dit voorbeeld zou verdwijnen tussen de zachte plooien van de tijd. Zou ik het niet mogen opnemen in een tip van de week, zodat het toch langere tijd toegankelijk blijft via het web. Wat denk je?