Ga naar inhoud

Filemaker & Touch Bar, can't wait!!


Lutmers

Aanbevolen berichten

Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat je op WIndows een floating venster hebt met daarin dezelfde iconen/teksten en functionaliteit als op de touchbar van een MBP. Of zelfs op een Mac desktop, zoals een MacMini, iMac of MacPro, waarmee deze mooie functionaliteit van MBS ook voor andere hardware dan alleen een MBP beschikbaar komt. Tot het zover is kan ik er als ontwikkelaar niet zoveel mee.

Link naar reactie

Die Touchbar gaat hem niet worden.

 

Vorige week heb ik een Windows 2 in 1 laptop gekocht, zo'n ding met een touch screen.

Ik ben er enthousiast over, de mogelijkheden van een touch screen op een laptop.

In tegenstelling tot Apple ons probeert wijs te maken, voegt het wel degelijk extra waarde toe aan het gebruik van een laptop.

Simpelweg bladeren op internetpagina's alleen al, heerlijk!

In Filemaker maak ik al langer programma's die geschikt zijn voor de iPad, onder Windows werkt dit ook ineens net zo lekker!

Met een muis er bij, dat maakt het gebruik helemaal compleet.

 

Omgekeerd overkwam mij hetzelfde met de iPad. Een toetsenbord er bij, heerlijk!

 

Vervolgens probeert Apple ons wijs te maken dat de Touchbar een innoverende stap is voor het gebruik op.... alleen de laptops.

Want was deze visie volledig geweest, dan had Apple vooral voor de desktops direct met een toetsenbord moeten komen met deze Touchbar er op.

Dan laat je zien dat het de toekomst wordt.

 

Mijn Windows laptop heeft een Touchbar ter grootte van een screen, op 5 centimeter van het toetsenbord verwijdert.

 

Bij een Desktop kan je er anders tegenaan kijken, dan zal een Touch screen minder functioneel zijn.

Maar juist daar biedt Apple geen oplossing voor...

 

De visie van Apple? Mjah... ik kijk er iets anders tegenaan.

Link naar reactie

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat Apple de Desktops niet meer echt belangrijk vindt. Het zijn laptops, allerlei formaten iPhones en iPads en wat Apple Watches (die het trouwens ook niet zo goed doen als men had gehoopt). De MacPro en de MacMini zijn al tijden niet geupdated, de iMac lijkt nu ook niet meer echt belangrijk. Er wordt nog wel een (chipset) update van verwacht maar dat is eerst zien en dan pas geloven. In dat kader is een Touchbar voor Desktops niet een ontwikkeling die we nog op korte termijn van Apple kunnen verwachten.

 

Daarnaast denk ik dat je gelijk hebt SuperWImmie. Ik betrap mijzelf er op dat ik bij apparaten met een schermpje op dat schermpje tik en veeg ook wanneer het geen touchscreen is. Je voelt je dan lichtelijk 'bedrogen'. Ik zie datzelfde ook bij veel anderen, vooral kinderen, zij begrijpen er niets van als een schermpje niet op hun aanrakingen reageert.

 

Ik verwacht dan ook dat in de nabije toekomst er nog nauwelijks schermpjes zullen zijn die niet reageren op aanraking. Vroeg of laat zal ook Apple zich daaraan moeten conformeren.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...