eldeka Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 Heeft iemand een hint om VCF-files (zoals contacten op iOS) te converten naar FM? Quote
0 eldeka Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 Beste clarifiers... geen reactie op mijn probleemke! Wellicht heb ik de vraag niet duidelijk geformuleerd OF is de vraag niet relevant. Het internet geeft eventueel oplossingen via Excel maar dit lukt niet via Open Office (= free). Vandaar mijn hoop op een eventuele andere aanpak. In elk geval dank voor de aandacht. Quote
0 Marsau Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Exporteren is doorgaans geen probleem. Je kan met een custom functie het vcf-bestandje voorbereiden. Maar importeren is veel lastiger; m.i. de structuur van de vof eenduidig aan de velden in je oplossing moet worden gekoppeld. De tekst van vof moet, afhankelijk van wat je eruit wilt halen, slim geparsed worden, net als bij het gebruik van JSON-info. Zoek vooral op "vcards" om zinvolle resultaten te krijgen... Bijvoorbeeld: https://community.filemaker.com/thread/108881 Mars Quote
0 andries Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 converteer vcard -> csv en dan importeer csv -> filemaker dat is hoe ik het zou doen je vindt op google veel tools om vcard naar csv te converteren Quote
0 eldeka Posted November 10, 2016 Author Posted November 10, 2016 Dank voor de hints... we gaan op zoek en event. a.d. slag. Quote
Question
eldeka
Heeft iemand een hint om VCF-files (zoals contacten op iOS) te converten naar FM?
4 answers to this question
Recommended Posts