Ga naar inhoud

script trigger


keestimmer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is een script te starten als Filemaker de "actieve applicatie" wordt... Hoe leg ik dat uit... Twee applicaties gestart, Filemaker en Indesign. Je schakelt van Indesign naar Filemaker, dit wordt dan de "foreground application", en dan zou een scripttrigger oid. zijn werk moeten doen. Het geheel speelt zich af op een Windows werkstation.

Denk niet dat dit kan maar misschien weet iemand iets, waarvoor mijn dank... :wink:

Groeten, Kees Timmer

Link naar reactie

@hiker, ik zie niet zo gauw hoe dat verschilt van het drukken op een knop binnen FM om de gewenste script te starten 8)

 

@andries, even de mbs plugin nagelopen. Ik zie hooguit receive notifications als mogelijkheid. Maar dan moet het systeem wel een notification naar FM sturen. De details daarvoor zijn mij onbekend maar m.i. cruciaal voor wat TS graag wil. Heb jij daar meer info over?

Link naar reactie

Voor zover ik weet kan je op Windows niet door simpelweg naar FMP te "wisselen" een script triggeren. Wat je eventueel zou kunnen doen is met het fmp-protocol iets doen, m.a.w. dat je vanuit InDesign een url afvuurt ongeveer zoals:

fmp://$/jouwgeopendebestand.fmp12?script=&param=

FileMaker wordt dan vanzelf de "frontmost" app.

Link naar reactie

Niet dat Kees er veel aan heeft, maar op een Mac is dit wel mogelijk.

 

Het gaat niet direct vanuit Filemaker, maar wel met een programma genaamd "Keyboard Maestro". Hier kun je een trigger instellen, voor als Filemaker geactiveerd wordt. Daarna kun je, afhankelijk van je oplossing, een script starten via een menu item of via applescript.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...