Jump to content
  • 0

LaunchCenter resetten

hans erik

Question

Posted

Weet iemand hoe je een host uit de lijst in het Launch Center kan verwijderen?

Ik heb nu ongeveer 25 hosts staan maar er zijn er maar 5 actueel. De overige 20 zitten in de weg. Nog sterker: als je er per ongeluk eentje aanklikt start FMP een zoektocht.

Zie ik iets over het hoofd of is dit de spreekwoordelijke olifant in de kamer die FileMaker inc over het hoofd gezien heeft?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Op dezelfde manier waarop je ze in de favorieten hebt toegevoegd, kan je de "favorieten-ster" uitklikken. Dan sluit je het het launch-center en bij de volgende keer openen staan er alleen nog de overige favorieten en de op dat moment aanwezige lokale hosts. Ik weet het ook alleen maar omdat ik het ooit heb gelezen in FMTraining-Series tbv de certificering voor FM :?

• 0
Posted

Bedankt Menno. Ik begrijp nu (denk ik) ook de functie van het gevulde en het lege sterretje beter. Een gevuld sterretje geeft 'een favoriet' aan en sorteert in een lijst daardoor bovenaan. Een host blijft dat sterretje tonen totdat je er weer op klikt en het een leeg sterretje wordt. Een leeg sterretje betekent 'klik mij' om mij een favoriet te maken, deze is alleen zichtbaar bij een niet favoriet en wanneer je er met de muis op komt. Vreemd is wel dat de bij een host behorende favoriete bestanden niet bovenaan sorteren, maar alleen het gevulde sterretje voor de naam krijgen.

Ach ja, Mijn klanten vinden mijn wijze van probleemoplossen ook niet altijd logisch (ikzelf wel natuurlijk :lol: )

• 0
Posted

Het is sowieso een beetje vreemd gemaakt. Wanneer je FM opstart, dan probeert FM meteen de laatste host te benaderen die je van de favorieten hebt gebruikt, ipv eerst alleen in het lokale netwerk te kijken. Niet heel erg, hooguit een ietsje irritant, maar toch, dat had netter gekund.

• 0
Posted

Sorry, ik ben een beetje onvolledig geweest.

Wat Menno bedoelt is dat een bestand 'Favorite' is of niet.

Maar wat ik bedoel is dit:

- open Manage Favorites... onder File > Manage

Nu verschijnt een dialoog met een lijste met servers en onder elke server de bestanden die in het lauch center staan.

- klik een bestand aan en dan de - button onderaan de lijst,

En dat kun je dus ook voor een hele server doen.

de Favorite Files zijn ook een soort 'server'.

Ik blijf een haat-liefde verhouding met dat Launch Center houden.

• 0
Posted

Ah ja zo, ik maak soms bij klanten een url-bestandje met een fmp://...... url. Werkt uitstekend, tenzij je een specifieke andere fm-versie wil gebruiken. Daar hebben de klanten echter zo goed als nooit last van