Ga naar inhoud
  • 0

Relaties maken


Webarcher

Vraag

Loop vast in het volgende:

 

Heb 1 bron database met adressen en openingstijden. Nu wil ik meerdere van deze gegevens koppelen aan mijn hoofd database. Een uniefnummer is het koppelveld.

Ik heb in mijn hoofddatabase 3 koppelvelden gemaakt te weten nr 1, nr 2 en nr 3. Ik wil dat de bijbehorende adressen en tijden worden binnengehaald in een daarvoor besteld veld in de hoofddatabase.

Dit lukt mij niet. Ik krijs wel de gegevens van het eerste nummer maar bij nr 2 en nr 3 gebeur er niets.

Hoop dat ik het zo goed heb verwoord. Wat doe ik fout?

 

Jeroen

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helemaal geweldig!!!!! Ik zat op een verkeerd spoor, maar je voorbeeld database was helemaal goed! Dank hiervoor.

Mijn laatste serieuze Filemaker Pro ervaring dateert nog van versie 6. Toen zag het er 'totaal' anders uit dan nu met versie 14. Maar moet zeggen dat ik wel mogelijkheden zie met alle nieuwe functionaliteit van nu.

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Probeer nu een interne relatie te maken. Dus binnen 1 tabel twee velden koppelen. Het betreft een tabel met adressen. Ieder record heeft een uniek volgnummer. Nu wil ik binnen 1 tabel een alternatief nummer te koppelen aan het algemene volgnummer. Waarbij de records op te zoeken zijn middels het algemene volgnummer. Als ik dus een relatie maak tussen het alternatieve nummer met het algemene nummer dan geeft hij aan dat er geen relatie is.

Ik dacht dat ik het snapte, maar wat zie ik nu over het hoofd??

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

ik wil het resultaat van een berekening of een resume uit

tabel A vermelden in een veld van tabel B .

 

er staan dus twee tabellen in mijn database die ik met elkaar

moet verbinden. het probleem is nadat ik dat heb gedaan er

geen resultaat te voorschijn komt in tabel B .

wat gaat er niet goed ?

Map A.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...