Ga naar inhoud
  • 0

Container als bijlage meezenden met mail??


marcelboot

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar dat werkt niet op een FMServer, daar ontkom je niet aan het gebruik van een plugin. Mocht dat voor jou (marcel) het geval zijn, dan kan je eentje van de volgende plugins gebruiken:

Er zijn er nog meer, maar met deze 3 heb ik goede ervaringen

Link naar reactie
  • 0

Het is toch iets gecompliceerder.

 

Ik maak van een record een pdf als bijlage voor de mail en daarnaast moet dan een container mee gaan ook als pdf, dus naast de eerder gemaakte pdf. Dat lukt me dus niet.

Kan dat niet standaard en moet dat dan met een plugin?

Ik heb 360Works inmiddels binnen maar zie door die bomen het bos nog niet. (geen ervaring nog met plugins he)

Link naar reactie
  • 0

De foutmeldingen die je kreeg zijn waarschijnlijk te wijten aan het ontbreken van de voorbeeldbestanden waarnaar wordt verwezen bij het koppelen van de bijlagen uit de demo. Kijk nog even goed naar de inhoud van deze meldingen. Misschien een paar bestandjes aanmaken op je desktop en hernoemen zoals in de demo wordt verwezen. Als de meldingen wat anders aangeven dan heb je een andere voor mij nog niet verklaarbare fout.

 

Het installeren is niet beperkt tot een script, maar er zijn een aantal stappen die je hierin moet nemen:

-plugin installeren

 

en bij elke keer dat je het programma waarin je ScriptMaster functies gebruikt opent:

-libraries laden

-modules laden

-evt. testen of dit allemaal goed werkt

Dit kan met een script geregeld worden en voor de libraries maak je dan een aparte tabel aan met containervelden waarin je ze kunt opslaan en afroepen.

 

Vervolgens maak je dan een script waarin je gebruik kunt maken van de geïnstalleerde module(s) en hiermee kun je dan bijvoorbeeld emailen.

 

Ik kan me voorstellen dat bovenstaand verhaal nog wel wat vragen open laat, maar het is nu eenmaal geen techniek die helemaal plug-and-play is. Als je stap voor stap de mogelijkheden verkent dan ga je de logische structuur zien en gaat het in de basis wel lukken. Daarna heb ik nog wel een aangepaste module met wat java beschikbaar om een systeem te bouwen met alle gevraagde opties: html en meerdere bijlagen enz. en een script om hiermee te mailen, maar de basis moet goed zijn.

 

Als ik tijd heb wil ik nog weleens een demo bestand maken met alles erop en eraan. Daarvoor zal ik dan e.e.a. uit een bestaande applicatie moeten slopen en aanpassen... gaat me op korte termijn helaas niet lukken.

Link naar reactie
  • 0
Op 01/12/2016 om 13:37 zei menno:

Maar dat werkt niet op een FMServer, daar ontkom je niet aan het gebruik van een plugin. Mocht dat voor jou (marcel) het geval zijn, dan kan je eentje van de volgende plugins gebruiken:

In FM18 (gelukkig) wel. Sinds welke versie is dit veranderd?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...