Ga naar inhoud

2 zoekopdrachten in een layout


laasmooi

Aanbevolen berichten

Hallo FMers,

 

Mijn naam is Laas Mooi, ik ben nieuw hier en ook redelijk nieuw met FM. Ik woon in Thailand en ben betrokken als volunteer bij LannaTaDee.org, een club vrijwilligers die oogmetingen doet en nieuwe brillen verstrekt aan kansarme/papierloze mensen in de grensstreek Noord Thailand/Birma.

 

In FM15 heb ik een toepassing gemaakt om de mensen te registreren/volgen. Ook heb ik het voor elkaar om, na ingave van start- en einddatum, een lijst te exporteren (xlsx) van te bestellen lenzen als ook een (andere) lijst van kant en klare leesbrilletjes (denk aan Hema/Action etc.) die wij ter plaatse aan de mensen hebben overhandigd. Zo kunnen wij zien welke waarden we moeten bijkopen om de voorraad op peil te houden.

 

Ik wil 2 selecties maken in een layout:

 

1. Een begin- en einddatum.

 

Selecteren begin- en einddatum met

Enter Find Mode []

Set Field [LannaTaDee::Date; LannaTaDee::GlobalStartDate & "..." & LannaTaDee::GlobalEndDate

Perform Find[]

Export Records ...etc.

 

Dit werkt.

 

2. Vervolgens wil ik de records met bepaalde lege fields verwijderen met

 

Enter Find Mode [Restore; Pause:Off]

Perform Find []

 

In Restore staat: Action: "Omit Records" met "Criteria" LannaTaDee:Sr [=] AND LannaTaDee:Cr [=] etc.

Dit betekent dat als er geen waarde is ingegeven voor Sr (Sterkte rechter lens) EN Cr (Cylinder rechter lens) de record moet verdwijnen.

Natuurlijk zijn er ook nog linkerglazen maar dat laat ik in dit voorbeeld maar even weg. Het gaat om de OMIT en AND functie.

 

Als ik "script voor script" uitvoer, gaat het goed. Maar beiden in 1 keer werkt niet.

Inmiddels meen ik te begrijpen dat FM bij de tweede selectie opnieuw alle records meeneemt en de voorgaande selectie verloren gaat.

 

En hier zit ik vast. Iemand enige suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...