Hansa Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 Weet iemand hoe ik gegevens moet overzetten naar excel bestand. Als ik naar de export functie kijk is dat niet direct mogelijk. Graag jullie hulp Hans Quote
0 klaver Posted November 19, 2003 Posted November 19, 2003 exporteren als tab separated, vervolgens kies je de velden die je wilt exporteren, naampje geven. dan dit bestand openen in exell this should do it Quote
0 Hansa Posted November 19, 2003 Author Posted November 19, 2003 Bedankt voor je uitleg. Ik heb het even geprobeerd maar is niet geheel luxe em het vreemde is dat het wel naar lotus 123 kan worden geëxporteerd. Moet ik het soms eerst naar lotus exporteren?? Quote
0 rmw Posted November 20, 2003 Posted November 20, 2003 Excel kan lotus bestanden zonder problemen openen. Bruikbare formaten in de export zijn tab gescheiden SYLK DBF WKS Samenvoegen en met de nieuwere versies van Excel (2003 ev) ook HTML XML (met de juiste XSLT) rmw Quote
0 Hansa Posted November 20, 2003 Author Posted November 20, 2003 Wat is de beste extentie van degene welke je hebt genoemd? ik heb er nu verschillende getest maar inderdaad kan je ze zien in excel. Ik kan alleen de veldnamen niet zien? Weet je hoe dat moet? bedankt Quote
0 jw Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 dat hangt van het formaat af. Tab-bestand geeft geen veldnamen door. dbf-bestanden wel, maar ingekort naar de 10 posities. met XML kan je alles mits een correct XLT-sheet. andere weet ik niet, probeer het eens en we horen het graag. Quote
0 rmw Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Voor de volledigheid. tab gescheiden: geen veldnamen, extensie txt SYLK: geen veldnamen, extensie slk DBF: ingekort tot 10 posities, extensie dbf WKS: geen veldnamen, extensie wks Samenvoegen: de eerste regel bevat de veldnamen, extensie txt (hoewel FM mer voorsteld, maar dat wordt onder windows niet herkend) en met de nieuwere versies van Excel (2003 ev) ook HTML: geen veldnamen, extensie htm XML (met de juiste XSLT): hangt van de XSLT af, extensie xml rmw Quote
0 AvD Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 hoewel FM mer voorsteld, maar dat wordt onder windows niet herkend FileMaker stelt inderdaad een .mer-formaat voor. Ik dacht dat dat een standaard-importformaat was van MSWord (in functie van mail merge. Maar ik denk ook wel dat die importprocedure niet direct opvallend duidelijk aanwezig is (zit ergens in de MailMerge-module). Quote
0 edc Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Deze .mer extensie dateert inderdaad nog uit de tijd van toen de dieren nog spraken en Word 1.0 enkel bestond op de Apple MacIntosh. De enige manier om mailmerge te realiseren was door een apart tekstbestand aan te maken met deze extensie. Hierin moest men dan de data (adressen) lijn voor lijn intypen gescheiden door komma's. De 1e lijn stelde dan de veldnamen voor. Vanaf latere versies van Word kon men de database rechtstreeks opbouwen vanuit Word en in de huidige versies kan men gewoon een link leggen naar externe datasources (zoals Excel, Acces, enz...). Voor het exporteren naar Excel gebruik ik deze extentie het meest, waarbij ik in explorer eerst .mer vervang door .txt. Quote
0 AvD Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Dank voor deze uitleg! Mag ik besluiten dat we .mer eigenlijk rustig mogen vergeten als een ding uit de oude doos? Quote
0 rmw Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Helemaal mee eens. Maar we worden er voorlopig nog steeds mee geconfronteerd, omdat FM stug .mer als extensie toevoegd aan het bestandstype 'samenvoegen/merge'. rmw PS edc Apple MacIntosh Zo Iers is Apple ook weer niet Quote
0 Hansa Posted November 21, 2003 Author Posted November 21, 2003 Iedereen bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb echter nog een probleem, welke extentie raden jullie mij aan. Graag jullie advies Hans Quote
0 rmw Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Zelf gebruik ik altijd samenvoegen met de extensie txt. Dat heeft het voordeel van platte tekst en dus overbodig grote bestanden die bovendien nog makkelijk zijn in te pakken en daarnaast komen de veldnamen mee, zodat je nog weet waarover je het hebt. Als je zo'n bestand via het menu of de knoppenbalk in Excel opent, komt Excel nog met een tekstwizard waardoor je de data nog kan manipuleren ook. rmw Quote
0 Frank ter Braak Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Ik krijg net een mailtje van FilemakerNow met de tips over Filemaker en Exel als perfecte partners. Kijk op http://www.filemaker.com/excel/ Een gratis gids van 15 pagina's van Maria LANGER ter download op http://www.filemaker.com/downloads/pdf/guide_fmp_xl.pdf Quote
Question
Hansa
Weet iemand hoe ik gegevens moet overzetten naar excel bestand.
Als ik naar de export functie kijk is dat niet direct mogelijk.
Graag jullie hulp
Hans
14 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.