Ga naar inhoud
  • 0

Rommel opruimen


Rob532

Vraag

Goedemorgen FileMaker experts,

 

Als beginner heb ik met vallen en opstaan een app gebouwd. Veel geleerd en de grootste les is dat er nog veel te leren valt. In het proces van maken en proberen maak je wel eens een extra tabel voor een gedachtegang om te kijken of iets werkt en dan werkt het niet maar je vergeet je tabel of scriptje weg te gooien. Je geeft ze in de haast soms namen als test en test 1 enz. Maar, je raad het al, als je app na maaaaaanden af is zit je nog met veel vuil in je scriptlijst en layoutlijst. Zomaar weggooien is link want je weet niet of er ergens nog iets aan gekoppeld is. Is er een manier om inzicht te krijgen of moet ik knop voor knop langslopen, scriptactiviteiten zoeken. Alle scripts lezen om te zien of er ergens gebruik wordt gemaakt van een layout?

Of bestaat er een betere manier.

De volgende keer zal het me niet meer gebeuren maar nu is er zoveel rommel dat er serieus opgeruimd moet worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Rob

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog een paar suggesties:

De MBS plugin heeft een mooie Highlite functie, waarbij een regel in een script lichtgeel wordt als een bepaalde string erin voorkomt.

Verder kun je met de MBS plugin een script als tekst kopiëren en in een teksteditor (of een FileMaker veld) plakken.

 

Tenslotte is er de 2empowerFM Toolbox plugin van Dracoventions, waarmee je je scripts vanuit de scripteditor kunt doorzoeken op een bepaalde string.

Niet goedkoop helaas, maar wel bere-handig. Heb ik al vele malen plezier van gehad.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...