Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met grafiek


BaW01

Vraag

Goedemorgen, ik ben bezig om de ingebouwde toepassing Facturen aan te passen naar mijn persoonlijke situatie. Op zich gaat dat prima, maar ik loop tegen een (voor mij) onverklaarbaar probleem aan. Grafieken worden getoond van het lopende jaar, ook onder het tabblad Producten.

De grafieken heb ik zodanig gewijzigd dat het niet het aantal verkochte producten weergeeft, maar het totale verkoopbedrag van deze producten. Het typische is dat wanneer de prijs van een product niet 'rond' is (met een waarde achter de komma, bv. € 3,90) en wordt vermenigvuldigd (via Facturen) met een aantal waardoor het verkoopbedrag niet gelijk is aan een rond eurobedrag (bv. € 12,50), deze in de grafiek wordt vertienvoudigd (€ 125,00). De ronde eurobedragen (bv. € 12,00) worden wel goed getoond.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oorspronkelijke Filemaker oplossing Facturen geeft hetzelfde resultaat. De grafieken zijn gebaseerd op het aantal producten wat is verkocht. De resultaten daarvan worden inderdaad netjes in de grafiek weergegeven. Echter, ik heb de uitvoer gewijzigd van aantal in bedrag (tabel Producten, veld Aantal in grafiek) SELECT SUM ( a.\"Aantal\" ) gewijzigd in SELECT SUM ( a.\"Bedrag\" ). En daar gaat het dus mis. Bedragen met een getal achter de komma worden vermenigvuldigd met 10. Heel apart.

Link naar reactie
  • 0

De SQL geeft als decimaalteken een punt, in de grafiek wil je juist komma's. Dit verschil geeft die factor 10.

De oplossing is dan om eerst die punt in een komma te veranderen. De formule wordt dan zoiets als:

 

Substitute (
ExecuteSQL	( 
				"
				SELECT SUM ( a.\"Amount\" )
				FROM \"Invoice Data\" a
				WHERE a.\"PRODUCT ID MATCH FIELD\" = ? AND a.\"Year\" = ? 
				GROUP BY a.\"Month\", a.\"Month Name\"
				ORDER BY a.\"Month\" 
				"
				; "|" ; ¶ ; 
				PRODUCT ID MATCH FIELD ; Company Dashboard::Current Year 
				)
; "." ; "," )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...