Ga naar inhoud
  • 0

Viewer van afbeeldingen


Stardust

Vraag

Beste mede forumleden,

 

Ik heb een 10-tal kleine afbeeldingen in elk record staan. Deze worden mooi vertoond maar zijn te klein om te beoordelen/bekijken en om 10 grote afbeeldingen weer te geven op de layout is deze veel te klein. Nu dacht ik naar analogie met html en javascript oplossingen een eenvoudig script te ontwerpen waarbij ik een afbeelding aanklik ik een mooie vergroting hiervan krijg in een bijkomend (groot) containerveld, de viewer dus.

 

Mijn 1-stap scriptoplossing leek eenvoudig door gebruik te maken van de scriptstap VeldInstellen[Foto_Keuze; Get(InhoudActiefVeld)], vervolgens dit script aan elke afbeelding binden et voila ... De afbeelding aanklikken en een copie van deze afbeelding verschijnt in het grote viewerveld, maar zoals u reeds wist of vermoedde dit werkt helaas niet... Wie weet raad??

 

Afwachtend naar de goede tips en advies ...

 

Danny

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Scripttriggers bestaan inderdaad niet in 7 en 8, maar daarvoor kan je bijvoorbeeld van myfmbutler de DoScript-plugin downloaden (even naar de obsolete-downloads voor oudere versies) en dan kan je toch iets met de suggestie van Ruben.

 

Andere plugins die hetzelfde zouden kunnen doen zijn:

http://www.dracoventions.com/products/2empowerFM/family/script.php

http://troi.com/software/activatorplugin.html

Link naar reactie
  • 0

Dank u voor de tips ... deze van Banach had ik reeds toegepast maar deze vereist veel scripting. Gezien veld/script triggers niet mogelijk zijn en ik ten allen prijzen het gebruik van plugins wil vermijden, zal ik (gelukkig via copy - paste) mijn scripts per bijkomend afbeeldingsveld uitbreiden.

 

Verstuurd vanaf mijn K6000 Pro met Tapatalk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...