Ga naar inhoud
  • 0

Traag inladen van afbeelding(sverwijzingen)


Stardust

Vraag

Beste Forumleden,

 

Zojuist enkele duidelijke antwoorden verkregen voor een oplossing in FM Pro 8.5 en daarom bij wijze van proef de boel eens overgezet naar v.13. Deze nieuwere versie geeft meer mogelijkheden en voorlopig heb ik toch maar individuele (gecompileerde) toepassingen (niet-commercieel!) nodig.

 

Al fluitend er aan begonnen en ja, het heeft nog geen 5 minuten geduurd of daar had ik al mijn eerste probleem ... mijn Tabblad bestaande uit een 8-tal tabs heeft een tab met foto's. Hier bevinden zich 10 afbeeldingsvelden, individueel aanklikbaar, waarbij de gekozen afbeelding in een groter containerveld getoond wordt. De afbeeldingen zelf worden niet geladen, alleen een verwijzing naar ...

 

En nu het probleem, wanneer ik in een record de foto tab open, duurt het ellenlang vooraleer de pagina getoond wordt, meer nog Filemaker bevriest :evil: Eens de de tabpagina geopend kan ik terug 'vlot' tussen de verschillende tabs schakelen, echter bij een volgend record weer idem dito :( traag, ellendig traag :(

 

Ligt dit aan Filemaker, of aan mijn hardware (Laptop Dell - Core 5.0 - 8 GB RAM - Windows 7 Pro) of doe ik iets verkeerd?? Allicht het laatste ware het dat ik geen flauw benul heb van wat ik verkeerd zou doen. In FM versie 8.5 heb ik dit probleem niet ???

 

Weerom in blijde verwachting voor uw tips en adviezen in de hoop dat dit geen 9 maand zal duren :wink:

 

Danny

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...