Jump to content
  • 0

waardelijst? wat doe ik verkeerd?

Frank ter Braak

Question

Posted

Ik probeer in CDML een waardelijst te genereren.

Het lukt mij in een bestaande template, maar niet in een eigen oplossing of een test bestand.

Ik gebruik een copie van de werkende html / cdml pagina's en wijzig alle waarden:

database - layout - veldnaam - waardelijstnaam naar de nieuwe situatie.

Alles werk de weergave van velden, het zoeken in die velden, het editen van records MAAR NIET de waardelijsten.

In de template lukt het wel compleet met het aanmaken van een nieuw veld, een nieuwe waardelijst en hij toont hem keurig in de browser. Als ik exact deze zelfde handelingen uitvoer in mijn eigen bestand geeft hij hem niet weer.

Het lijkt of ik in het Filemakerbestand iets niet goed heb staan maar alle andere dingen werken wel.

Gegevens:

bestandsnaam: webtest.fp5

layout: Layout1

veldnaam: soort_relatie

valuelist: soort_relatie_lijst

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

zou het kunnen dat je een conditionele waardelijst weergeeft?

Probeer eens je waardelijkst even -als test- wat vaste waarde te laten bevatten. Gewoon hard coded een waardelijstje. Als dat werkt, kan je je conclusies trekken.

Ikzelf heb dat al gedaan. Misschien is dit ondertussen in een maintenance release opgelost.

• 0
Posted

Yep,

'k heb het ook voorgehad met conditionele waardelijsten; het is me intussen gelukt door een fmp-portal te misbruiken om de waardelijst op te vullen, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar : je wil niet die dubbels zien verschijnen in je waardelijst die er anders worden uitgefilterd.

de groeten,