Ga naar inhoud
  • 0

Gefilterde records in portaal berekenen


ChrisTC1

Vraag

Goede Middag Forum leden,

 

Waarschijnlijk is het niet zo heel erg ingewikkeld maar ik kom er toch maar niet uit.

 

Ik zou namelijk graag een optelling van de inhoud van gefilterde velden binnen een portaal willen hebben.

Bijvoorbeeld: Bij een offerte heb je verschillende offerte regels (producten), Nou komt het wel eens voor dat ik de helft van deze regels vervolgens wil gaan factureren. Binnen het portaal sorteer ik dan op de te-factureren regels en zo krijg ik mijn gewenste records te zien in het portaal.

 

Nou bevat elk van deze gefilterde regels een totaal prijs. Deze zou ik vervolgens bij elkaar willen optellen om zo tot een totaal prijs van de deel factuur te kunnen komen. Dit lukt mij maar niet. Ik krijg steeds maar weer het totaal van alle gerelateerde records, en dus niet het totaal van de gefilterde records in het portaal

 

ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er maar niet uit. Zie ik hier iets totaal over het hoofd??

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Chris

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een vervolg vraag;

Als ik nou door wil gaan rekenen met het totaal bedrag van de gefilterde records in de portaal.

Hoe kan ik deze waarde gebruiken in een berekening in de tabel waarin de portaal is opgenomen?

 

Bijvoorbeeld: Nog te factureren = Totaal bedrag - Al gefactureerd (totaalsom van filtering portaal)

 

Wanneer ik gewoon het resume veld in de berekening gebruik of dat in een variabele stop. Dan houdt die geen rekening met de filtering die is toegepast in de portaal.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de filtering ook binnen de berekening wordt toegepast? is daar een functie voor?

 

Alvast bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
  • 0

Als je de test van de filter verwerkt in de relatie dan kan je functies als Sum, Count, enz. zonder problemen gebruiken. Scheelt een boel gedoe en omwegen.

 

Je geschetste aanpak van sommige regels wel en niet facturen betekent wel dat je geen archief opbouwt van verzonden facturen. Hoe hou je dan bij wat de bedragen waren en welke facturen zijn betaald? Wellicht verstandig om naar de structuur te kijken?

 

Mvg,

René

www.fmtraining.nl

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...