Ga naar inhoud
  • 0

execute sql vanaf client


fvlo

Vraag

Hallo, ik heb het volgende probleem:

Ik heb een bestand met tabellen uit een SQL-database. Deze database benader ik via een ODBC-koppeling. Geen enkel probleem.

Ergens in mijn programma voer ik mbv Execute SQL een SQL-stored procedure uit. Hiervoor gebruik ik dezelfde ODBC-koppeling. Ook dit gaat perfect.

 

Behalve als ik een client wil koppelen.

De pc waar de SQL-database staat is de host, een andere laptop is de client.

Het benaderen van de SQL-data gaat zonder problemen, maar het uitvoeren van de SQL-procedure via Execute SQL lukt niet. Melding: 'Data source name not found...'.

Het lijkt erop dat de client lokaal gaat zoeken naar de ODBC-koppeling.

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je gebruik maken van een DSN, dan zal die op de computer waar je de Execute SQL scripts tap laat uitvoeren aanwezig moeten zijn. Jij gebruikt op jouw client net zoals op jouw "server" normale FileMaker clients en dus zal je op allebei dezelfde DSN's moeten hebben.

 

Een ander scenario is dat je bijvoorbeeld FileMaker Server gebruikt met daarop een DSN geconfigureerd, dan zou je bijvoorbeeld met PSOS de server de Execute SQL opdracht uit kunnen laten voeren. Een beetje hetzelfde idee zoals met ESS, alleen neem je in dit geval geen ESS-tabellen op in het DB-schema. Ik gebruik deze techniek zelf met MySQL en PostgresSQL en het werkt als een speer.

 

Kijk voor meer informatie even op http://www.filemaker.com/support/technologies/odbc.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...