Ga naar inhoud
  • 0

ingave gehele getal of met deccimalen


fvlo

Vraag

In mijn applicatie kan een aantal worden ingegeven van een artikel.

Nou wil ik bij sommige artikelen (afhankelijk van de artikelgroep) dat men alleen een geheel getal kan ingeven (bv 1 autoband) en bij andere met decimalen (bv 1,25 liter olie).

Kan ik dat op een handige manier doen zonder 2 aparte velden te definieren?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn natuurlijk weer tachtig mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen en dat vind ik altijd leuk om uit te zoeken, dus heb ik er ook eentje bedacht.

 

In het bijgevoegde voorbeeldje zit er een "OnObjectKeyStroke" trigger op het invoerveld van de aantallen. Ieder karakter dat je invoert wordt met een scriptje gecontroleerd of het voldoet aan de eisen voor een geldig getal. Heb je ergens aangegeven dat op dit record een komma mag worden gebruikt (in dit voorbeeld is dat het veld "Fracties = 1") dan wordt een komma door het script doorgelaten en ander kan je kloppen wat je wilt, het karakter komt niet eens in het veld.

 

Verder nog wat extra gedoe om het allemaal netjes te laten werken. Zoals een check op tabs, pijltoetsen en returns.

GetalInvoer.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...