Ga naar inhoud
  • 0

Vragenlijst analyse


Gustav

Vraag

Ik heb een vragenlijst die ik wil analyseren.

In deze vragenlijst naast open antwoorden, ja/nee vragen, radiobutton vragen, en meerkeuzevragen (tot 10 keuzes)

 

Heb een tabel Vragenlijst en Antwoorden.

 

In de Vragenlijst: oa Vraag, Vraaglabel (mnemonic)

10 velden met mogelijke antwoorden, 10 velden met de mogelijke punten, Veld voor tekst bij ‘goed antwoord’ en veld voor tekst bij ‘fout antwoord’.

 

In de tabel Antwoorden de velden met als Veldnaam het Vraaglabel (uit Tabel Vragenlijst)

Ook velden met een berekening van de score.

Nu wil ik de score berekenen en de tekst laten zien die bij het goede of foute antwoord hoort, en dan een rapport maken vanuit deze tabel Antwoorden

 

Volgens mij moet het mogelijk zijn om bijvoorbeeld de teksten van goed dan wel fout uit de Vragenlijst tabel te halen, maar ook de maximale punten uit Vragenlijst om hier mee te ‘rekenen’.

 

Maar het lukt me niet om de goede relatie tussen deze tabellen te maken.

 

Ik heb wel een werkende variant gemaakt, met een heleboel If en Case functies. Maar dan voerde ik in deze formules deze waardes (punten en teksten) handmatig in. Zeer foutgevoelig dus, naast intensief onderhoud.

 

Ik gebruik de Vragenlijst als ‘parent’ table.

Maar ik kom er maar niet uit hoe ik de primary en foreign key fields moet inrichten.

 

Iemand een advies?

Alvast dank.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...