Jump to content
  • 0

Runtime versie van FM programma

Proteus

Question

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat is een gevalletje RTFM denk ik:

Je kiest bij het maken van de runtime voor de optie: "Runtime oplossingstoepassing maken" en dat lijkt je e zijn gelukt. In datzelfde venster met die optie, direct daaronder staat de optie "Beheerstoegang permanent uit bestanden verwijderen"

Dat doet precies wat je wilt en staat allemaal in de handleiding beschreven ;-)

• 0
Posted

Dan heb je waarschijnlijk alleen maar een beheerders-account en geen user-account. Maar lees de documentatie, dan wordt je veel duidelijk. Als mijn veronderstelling klopt, dan heb je de beveiliging helemaal niet ingesteld.

• 0
Posted
Runtime is vanaf FM aangekondigd als een techniek die niet voortgezet zal worden, zie http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/14399/~/filemaker-14-deprecated-and-removed-features

Dat was het geval bij FM14. Bij 15 staat dit er ook nog. Maar voorlopig blijft het denk ik wel bestaan.

De vraag/suggestie is alleen of je er nu nog aan moet gaan beginnen...

Gemaakte runtimes blijven gewoon werken, zelfs wanneer in een toekomstige versie het eventueel zou verdwijnen. Ik denk dat dit voorlopig niet gaat gebeuren. Dit baseer ik op uitlatingen van FM medewerkers, die ik hierover gesproken heb. Ook in FM 16 is het nog niet weg.

• 0
Posted
De vraag/suggestie is alleen of je er nu nog aan moet gaan beginnen...

Gemaakte runtimes blijven gewoon werken, zelfs wanneer in een toekomstige versie het eventueel zou verdwijnen. Ik denk dat dit voorlopig niet gaat gebeuren. Dit baseer ik op uitlatingen van FM medewerkers, die ik hierover gesproken heb. Ook in FM 16 is het nog niet weg.

Mission is dat zo maar een irritant probleem met de runtimes op MacOS Sierra (10.12.x) is dat je iedere keer het databestand moet aanwijzen wanneer je de runtime opstart. Het gaat altijd goed op de Mac waarop je het "ding" aanmaakt, maar geef je de runtime aan iemand anders met een Mac met Sierra, dan gaat het verkeerd. Ik weet niet hoe dat gaat op "El Capitan" en ouder.

Ik heb dit zelf mogen ondervinden met iemand die voor mij wat iconen ging maken en die ik snel een runtime heb gegeven met mijn iconen-database. Op het forum kennen jullie vast Wim (SuperWimmie) en hij heeft exact hetzelfde probleem ondervonden. Het antwoord op dit probleem is te vinden in het volgende Topic in de FM-community

• 0
Posted

Menno, je hebt inderdaad gelijk ik dacht dit dit probleem zich alleen voordeel met een runtime die gemaakt was onder 14 of 15 op de mac. Gezien je opmerking ben ik ook gaan kijken met een oudere versie gemaakt onder 12 (fmp7) en ook die geven hetzelfde probleem.

Ik ben een Mac liefhebber maar als het gaat om deze aanpassingen onder MACOS gaat er nu wel heel veel vervallen tov windows.

Ik gebruik bv nog steeds mijn Originele FMP 7 developer onder windows 10 voor bepaalde zaken en geen enkel probleem voor eenvoudige databases. Voor het Mac gedeelte heb ik speciaal mac 10.7 draaien voor een enkele keer. (zie topic viewtopic.php?f=13&t=9779).