Ga naar inhoud
  • 0

een uitdaging gezocht


andries

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Andries, blijkbaar zijn er geen kleine uitdagingen meer :D

Mocht je toch nog iets zoeken heb ik misschien wel iets.

Een kaart met product eigenschappen die universeel moet zijn en waar vervolgens bepaalde informatie gebruikt moet worden in een vervolg kaart. Klinkt vreemd maar zal je aangeven wat ik nu voor iemand privé heb gemaakt. Een machine wordt gebruikt en beval per machine verschillende eigenschappen. Totaal kan dit oplopen tot 130 stuks per machine.Nu kun je dus of met 130 velden werken in een tabel en die tabel velden kun je netjes opmaken zodat die op (in dit geval) 3 a4tjes kunnen worden geprint.Niet super verstandig en Ik heb dan ook zitten denken aan een portaal maar het gaat om de mogelijkheden daarna. Stel machine 1 heeft maar 30 eigenschappen dan zou in een portaal makkelijk kunnen worden volstaan met die 30 portaal regels. Vervolgens printen (zijn voldoende oplossingen hier te vinden op dit forum) en de eigenschappen van die machine zijn zowel digitaal als op print terug te vinden als naslagwerk. Nu gaat het echter om de vervolg stap daarna. Uit die 30 velden bij de ene machine wil ik maar 5 velden gebruiken voor een vervolg lijst. Ik gebruik in dit geval een verzamelveld waarin ik dus de velden samenvoeg tot 1 veld wat ik gebruik in vervolg lijsten. Probleem is echter dat ik nooit weet welke regel in het portaal ik wil gebruiken. Bij machine 1 met 30 regels en bij machine 2 met 70 regels zijn de regelnummers niet vast. (een optie is dus een selectie kruisje in de portaal regel die er voor zorgt dat de info uit de regel in het samenvoeg veld komt te staan.)

 

Bestaande oplossing is dus nu die 130 velden die samen op 3 a4tjes geprint worden maar die dus voor een machine waar maar 30 velden van toepassing zijn dus ook 3 a4tjes geeft met dus 90 velden die leeg zijn. Mooiste is dus een basis scherm waarin je dus selecteer welke van de 130 velden je nodig hebt, die in een portaal tonen en ook kunnen printen en vervolgens met selectie vakjes een samenvoegend maken wat verder gebruikt kan worden.

Is een vreemde constructie maar ik hoop dat ik het duidelijk genoeg kon uitleggen.

Of dit klein genoeg is voor je weet ik natuurlijk niet :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...