Ga naar inhoud
  • 0

Alarm melding bij herhaalde interventie


Frank

Vraag

Ik maak een interventiebon (record) voor interventies aan toestellen.

Het toestel heeft een ID en de bon heeft een datum.

Nu zou ik een alarm melding willen creëren wanneer ik binnen één kalenderjaar meer dan twee interventie bonnen maak voor eenzelfde toestel ID.

Of

een melding wanneer ik binnen de 3 maanden een tweede interventiebon maak voor eenzelfde toestel ID.

Iemand een idee?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kan je redelijk simpel oplossen door bij het vastleggen van het record met de alarmmelding te tellen hoeveel meldingen (inclusief de eigen melding) in de tabel t/m 365 dagen geleden zijn ingevoerd. Is dat boven een ingesteld maximum, dan maak je op de een of andere manier een signalering:

GetAsNumber ( ExecuteSQL ( "SELECT SUM(1) FROM InterventieBon WHERE ToestelID=? AND AlarmDatum > ?" ; "" ; "" ; ToestelID ; Get ( CurrentDate ) - 365 ) ) > 2

Link naar reactie
  • 0

Kan eenvoudig met een relatie waarin het toestel ID een van de sleutelveldparen is. En omdat in een relatie daar meerdere van kunnen zijn en andere operators dan = mogelijk zijn, kan je ook zoeken naar een datum voor de datum van de huidige interventiebon maar na 1 jan. van dat jaar.

Sluit dat aan op al aanwezige kennis en kan je daar verder mee?

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...