Ga naar inhoud

FM Online


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe iMac aan te schaffen. Gezien ik veel in het buitenland vertoef, zou ik graag willen dat mijn MacBook Air constant gesynchroniseerd wordt met de nieuwe iMac waarop ik mijn data in FM heb staan. Anders moet ik elke keer ik naar het buitenland ga de gegevens van de iMac op een USB zetten en deze dan in de MacBook Air.

 

Is het mogelijk om FM te gebruiken online zodat de gegevens ten alle tijde waar ook ter wereld bereikbaar zijn. Zoals bv met Gmail, Gdrive ?

Link naar reactie

Ik neem aan dat je bedoelt dat je altijd bij je Filemaker gegevens kunt? De meest voor de hand liggende oplossing is dat je ze host bij een externe partij. Bijvooorbeeld FileMaker Cloud.

 

Je zou eventueel je eigen iMac als 'server' kunnen gebruiken, maar die moet dan wel altijd aan staan en de database moet altijd beschikbaar zijn. Een verder nadeel daarvan is dat het dataverkeer niet encrypted is, wat een veiligheidsrisico inhoudt.

 

HE

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...