Ga naar inhoud
  • 0

Tekst formattering herkennen


menno

Vraag

Gebruikers zijn vreemde dingen die je soms voor onmogelijke problemen zetten:

 

Een database met ruim 30.000 contactpersonen bij bedrijven (eigenlijk zijn dit rollen, dus is dit een tussentabel). Het was de bedoeling wanneer een persoon een bedrijf verlaat, dat deze rol simpelweg wordt gedéactiveerd (met een kruisje) zodat toch alle historie op correcte wijze wordt bewaard .... Alle offertes en wat al niet meer blijft gewoon aan de persoon gekoppeld, hij is in de lijst met contactpersonen gewoon niet meer te zien en niet meer te kiezen.

 

Je denk dat je dit dan goed hebt opgelost, maar wat gebeurt er: een verkoper vindt dat hij moet kunnen zien dat iemand bij een bedrijf heeft gewerkt en i.p.v. simpelweg het kruisje bij iemand uit te zetten, laat hij dat staan en wijzigt hij de opmaak van de naam in "Strikeout". Inmiddels heb ik de gebruiker "gecorrigeerd", maar zijn data is dat nog niet en dan gaat het over 100 tot 200 van de personen die hij heeft ingevoerd.

 

Zo kom ik uiteindelijk tot mijn vraag: iemand een idee hoe ik die "strikeout" adresssen er kan uitlepelen?

Not ( Exact ( Rol_Persoon_ID::Achternaam ; TextStyleRemove ( Rol_Persoon_ID::Achternaam ; "Strikeout" ) ) )

en

Not ( Exact ( Rol_Persoon_ID::Achternaam ; TextFormatRemove ( Rol_Persoon_ID::Achternaam ) ) )

werkt het in elk geval niet. Dus dan kan er misschien een plugin uitkomst bieden. Iemand ervaring met dit probleem of mag ik de gebruiker aan het werk zetten? (ik ga dit zelf uiteraard niet corrigeren)

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zijn best leuke functies, GetAsCSS en GetAsSVG.

 

Helaas kun je er geen alinea instellingen mee uitlezen. Ik bedoel dan de marge- en tabinstellingen die je met de Filemaker liniaal kunt aanbrengen. Dat zijn een beetje de ondergeschoven kindjes van FMI Inc. Het zit er al in sinds Filemaker 2 maar ze zijn het 'vergeten' toen ze die CSS introduceerden. Nu moet je voor een fatsoenlijke tekstopmaak naar een webviewer met TinyMCE uitwijken, wat toch wel een zwaktebod is. Ik zou niet weten hoe je bijvoorbeeld heen en terug kunt tussen HTML opmaak en FileMaker opmaak.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...