Ga naar inhoud
  • 0

MailIt van Dacons


Donamd

Vraag

Ik ben wat aan het testen met de plugin MailIt van Dacons en heb intussen het meegeleverde voorbeeld bestand Personal Mail in mijn bestaande administratie toepassing geïntegreerd.

Alles verloopt voorlopig perfect maar ik vraag me of hoeveel mails een Filemaker 11, type fp7 aan kan.

 

Ik zie namelijk dat de omvang van deze database al aardig groot aan het worden is zelfs als er nog maar een 200 mails zijn in opgeslagen.

Ik vermoed dat bij mij het probleem is dat ik nogal wat mails ontvang met omvangrijke bijlagen.

 

Zijn hierbij problemen te verwachten of heeft iemand hiervoor een betere oplossing ?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al over de grootte, die is voornamelijk afhankelijk van de grootte van de mails ( met bijlagen) en dan kan het snel oplopen. Je zou de bijlagen extern kunnen opslaan of zelfs helemaal weggooien.Ik weet ook niet je je de hele mail (.msg-bestandje) nog in je database laat staan, die zou je namelijk ook nog kunnen weggooien, dat scheelt grofweg de helft van de opslag die je nodig hebt.

 

Kijk voor de grap eens naar je mailprogramma die gebruikt ergens op je computer ook een database en die is meestal ook nogal groot wanneer je daarin alles bewaart. Een "betere" oplossing heb ik niet voor je, want je zal vooral moeten kiezen wat je wel of niet bewaart.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een FM 11 bestand met bijna 11000 mails met gemiddeld 3 bijlagen en dat is 168 Mb groot dus het valt reuze mee. Maar na het versturen wordt alleen het pad van de bijlage bewaard en niet de bijlage zelf. Bij herversturen of bekijken van de bijlage wordt de bijlage opnieuw gekoppeld. Dat vraagt echter dicipline bij het bewaren van de bijlagen.

P.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij een klant een systeem draaien waarop ca 50.000 emails zijn binnen gekomen en ca. 45.000 emails zijn verstuurd.

De tabel met de 95000 emails is ca. 600 mb, met een index op het tekst veld, zonder bijlages die ik in SuperContainer bewaar.

 

Ik ga dit systeem binnenkort naar FM 15 brengen en stap dan af van Mailit. Mailt heeft jarenlang prima gewerkt, maar ik merk

dat het verzenden van emails met bijlages een stuk langer duurt dan met andere plugin's. (BE en SMTPit) en als ik tickets stuur

naar hun support dan krijg ik daar geen antwoord op, ondanks 2 extra berichten, en ruim een maand :-(

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu aan het testen met 360works Mail, wat goed lijkt te werken.

Om de een of andere reden is die trager met verzenden dan BE en SMTPit (1:10 tov 0:50) en standaard worden de inline attachments omgezet naar base64 in de html waardoor er grote blobs met tekst aan de database worden toegevoegd, maar dat schijnt anders te kunnen.

 

Dus nog even stoeien :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een tijdje gewerkt met 360Works-email en op zich vind ik dat die plug goed werkt, maar ik had er ook een probleem mee. Met name de embedded images in de html-mail bleken problematisch. De klant waar ik deze PI gebruikte verstuurt dagelijks gemiddeld een 10 zogenaamde reminders naar zijn klanten.

 

Klanten die 4 maanden of een veeldvood daarvan geen werk hebben aangeleverd krijgen zo'n reminder. Die reminders zien er allemaal hetzelfde uit, alleen de tekst is wél individueel. De accountmanagers krijgen deze mail óók als bcc en daar komt het probleem aan het licht:

 

Het zijn veel dezelfde mailtjes, maar vanuit verschillende werkmaatschappijen en de embedded attachments krijgen geen unieke cid-codes. Programma's als mail op de mac laten dan regelmatig de verkeerde images in een mail zien. Geen halszaak, maar de accountmanagers snappen dat niet en de directie stelt er vragen over .... de werkelijke ontvangers zien dit probleem vrijwel nooit.

 

Hier is als ontwikkelaar bijna niet tegenop te komen en uiteindelijk heb ik 360works er uitgedonderd (ook vanwege de java afhankelijkheid hoor) en er mailt voor in de plaats genomen. Achteraf blijkt dat nu een minder handige beslissing te zijn geweest, omdat Dacons vrijwel onbereikbaar is en mailt in FMX16 niet werkt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...