Ga naar inhoud
  • 0

Save as PDF op server


Peter Wagemans

Vraag

Het is 1 van de nieuwe features, en ik heb onmiddellijk geprobeerd om een robot script om te zetten naar een server side script. Het faalt echter. Op deze specifieke script stap. Heeft iets met fonts te maken, geeft een nogal domme error 800 in de server log. Ik ben er nog niet uit, ik denk dat het werkt als de server fontsubstitutie doet. Het was laat gisteren. Iemand anders al geprobeerd?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Peter, ik heb bij wijze van proef een pdf-factuur op mijn (windows 2012r2) server gegenereerd en dat gaat bij mij prima. Het font dat ik op de betreffende layout gebruik (Daxline Pro), was niet op de server aanwezig, dus mijn layout werd aangepast met Arial, maar daarvan afgezien werkte het probleemloos.

 

Het lettertype heb ik daarna op de server geïnstalleerd, maar de service daarna herstarten leverde niet het door mij gewenste resultaat. Na een volledige herstart van de Windows server werd het lettertype Daxline Pro wel gebruikt.

 

Fout 800 betekent overigens dat het bestand niet kan worden weggeschreven, dus vandaar mijn volgende vraag: welk OS zit je en welk exportpad voor de pdf gebruik je?

Link naar reactie
  • 0

Via Get(Documentspath) kan je het default path van de server naar de Documents folder in de server data folder opvragen.

Enkel hier kan je pdf's via de server bewaren. (of in een onderliggende folder.../.../...)

Nadien kan je hem daar ook weer ophalen als je bijv je path in een globale variabele steekt "$$defaultServerPath & "/" & $$pdfName" om dan als attachment aan een email te hangen.

 

werkt goed bij mij, behalve dat mijn server scripts soms in de status RUNNING blijven hangen!

Link naar reactie
  • 0

Op zich goede bijdrage maar twee kleine opmerkingen te maken:

 

Enkel hier kan je pdf's via de server bewaren. (of in een onderliggende folder.../.../...)

De laatste keer dat ik er naar keek werden de onderliggende mappen niet gemaakt als ze niet bestaan. Is dat nog het geval? Handig om daar niet op te rekenen.

 

Nadien kan je hem daar ook weer ophalen als je bijv je path in een globale variabele steekt "$$defaultServerPath & "/" & $$pdfName" om dan als attachment aan een email te hangen.

Mag ook in een lokale variabele hoor. Overigens kent FM geen globale variabelen, de handleiding noemt het een algemene variabele ($$, globaal bereik) of een lokale variabele ($, lokaal bereik). Om verwarren met globale velden te voorkomen.

 

Mvg,

René Ros

FMTraining

Link naar reactie
  • 0

Het heeft niets met het pad te maken, dat is allemaal OK. Ik probeerde met alleen een PNG op de pagina, en de server maakt netjes een PDF. Zodra ik echter met tekst begin te werken, kreeg ik die 800 error. Het is even geleden sinds ik dit bekeken heb, voorlopig wordt de job nog door een client gedaan. Als ik eens wat meer tijd heb, of een artikel hierover tegenkom, dan probeer ik nog eens en laat hier zeker ook iets weten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...