se7en Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 hoe kan je via "script op server" een eenvoudige import aanmaken tussen 2 tabellen in 1 database. tabel A dient geïmporteerd te worden in tabel B Quote
0 se7en Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Zeer juist. Heb ik al dikwijls gebruikt maar helaas werkt het niet als ik dit als script op de server wil uitvoeren Quote
0 andries Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 en wat is de foutmelding die je krijgt? of errorcode Quote
0 se7en Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 geen foutcode maar worden niet gemporteerd van tabel A naar tabel B. Quote
0 andries Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 dus Get ( Lasterror ) geeft 0 terug na de script stap Import Records? Quote
0 se7en Posted May 24, 2017 Author Posted May 24, 2017 als ik mijn import laat lopen via de client dan is alles perfect. laat ik dit script lopen via "script op server uitvoeren" dan gebeurt de scriptstap "import" niet. De import dient in dezelfde db van tabel B naar A te importeren. tabel C of inbreng - laptop gebruikt als server Uniek ID - tijd tabel A - ingave vanop laptop 1 via client nummer wordt ingescand met tijdstempel van inscanning tabel B - ingave vanop laptop 2 via client nummer wordt ingescand met tijdstempel van inscanning In tabel C zit er dan een opzoek die via het uniek ID de tijd gaat ophalen van tabel A Ik had er eerst voor gezorgd dat zowel laptop 1 als 2 via client in tabel A de gegevens wegschreef Het probleem hierbij is dat, alhoewel het inscannen via laptop 2(backup) steeds iets later is dan laptop 1 (main) de gegevens toch als eerste in de tabel A worden weggeschreven. Waarschijnlijk is laptop 1 iets trager dan 2. Je kan deze natuurlijk altijd anders opstellen maar dat wil ik niet Om deze reden zorg ik ervoor dat laptop 1 naar tabel A gaat en laptop 2 naar tabel B nadien importeer ik de gegevens van B naar A dan komen de records van B steeds achter die van A te staan en heb je geen probleem met de opzoekwaarde die de eerste identieke waarde neemt die hij tegenkomt. En B heb je nodig omdat het steeds kan dat A een ID zou missen bij het inscannen. Quote
0 menno Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 tabel C of inbreng - laptop gebruikt als server De script-stap "script op server uitvoeren" werkt alleen op "filemaker-server" en niet op "filemaker pro gebruikt als server" Quote
0 SuperWimmie Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 Aangevuld met de opmerking, dat beide FMP bestanden voor de Server te bereiken moeten zijn. Dus moet deze in de map zitten waar Server altijd de bestanden heeft staan, of in de "Documents" map van de server. Het is speciaal beschreven waar deze zich bevind. http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/12067/~/import%2Fexport-script-steps-with-filemaker-server-scheduled-scripts Buiten deze mappen om kan FM Server geen import doen. Quote
0 rmw Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Hoogstwaarschijnlijk loop je aan tegen het feit dat je op de server geen data uit een FM database kan importeren. Alleen uit alle andere varianten (tekst, excel, dbf en meer exoten), maar NIET uit een FM database. Zie dit draadje rmw Quote
0 se7en Posted May 29, 2017 Author Posted May 29, 2017 Het is een Filemaker server die gebruikt wordt en niet een Filemaker Pro als server. Maar zoals je aanhaalt is het problem dat je binnen een DB niet kan importeren van een andere tabel. Ik zorg voor de oplossing om de ene tabel te exporteren als txt en deze in de andere te importeren. Quote
Question
se7en
hoe kan je via "script op server" een eenvoudige import aanmaken tussen 2 tabellen in 1 database.
tabel A dient geïmporteerd te worden in tabel B
10 answers to this question
Recommended Posts