Ga naar inhoud
  • 0

VPN en "Open op afstand"


Vitruvius

Vraag

Situatie:

 

Mac Mini server voor de normale dingen op het werk

Mac Mini server voor enkel filemaker server op het werk

 

VPN verbinding

 

Mac thuis.

 

Probleem:

Ik kan een VPN verbinding maken met de mac mini server voor de normale dingen (wat een situatie zou moeten creëren als was is op het netwerk van het werk.).

Open op afstand van filemaker toont geen hosts en geen, databases. Ook niet als ik ze manueel toevoeg.

Poort 5003 op de firewall staat open (zoals gevraagd door filemaker server).

 

Hoe kan ik van thuis uit mijn gehoste database openen?

Ik kan via Remote Desktop mijn mac op het werk overnemen, maar die oplossing is wat omslachtig en werkt niet (figuurlijk) als ik dat op een iPad wil doen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Openen op afstand via VPN ( of anderszins over het internet) lukt alleen door de host handmatig aan je favorieten toe te voegen. Bij gebruik van een VPN doet het er niet toe of je modem/router poort 5003 wel of niet doorzet naar je server. Wél moet op je server zelf deze poort open staan.

 

Met de VPN verbinding zou je na handmatige toevoeging van het server adres de gehoste bestanden moeten kunnen zien. Mits je natuurlijk het keuzerondje bij de favorieten op 'Toon alle beschikbare bestanden' hebt laten staan.

 

Gebruik voor het adres van de host het interne ip-nummer van je filemaker server en niet een domein naam of het WAN ip-adres.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...