Ga naar inhoud
  • 0

bewaar als PDF op de server


NvD

Vraag

Ik gebruik de nieuwe optie om op de server om een PDF te maken(voorheen een robot) en werkt super, ook middels webdirect. Daarna in een container plaatsen en vervolgens in een globale container zodat men de PDF kan downloaden en/of kan bekijken. Daarna mailen naar een groep mensen.

 

Een addertje onder het gras, alle datums gaan naar engelstalig en vroeg mij af of hier een simpele oplossing voor is.

 

Server draait op windows 2012 R2 en datum, land e.d. staat al op nederland, maar maakt niet uit.

 

Hoor graag of iemand een oplossing weet of een tijdelijk bugje!

 

NicovD

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hardnekkig probleem. Primaire taal is nu NL en al meerdere FMS installatie gedaan, maar datum in PDF blijft hardnekkig op engels.

 

Wellicht dat iets anders, de win2012 r2 server draait bij Transip en misschien dat het daar iets anders werkt. Op andere servers win2012 r2 geen probleem.

 

Als iemand nog een suggestie weet, gaarne.

 

NicovD

Link naar reactie
  • 0

Het maken van de pdf lukt me wel, maar vervolgens (op de server) in een container plaatsen zonder plugin lukt me (nog) niet.

Omdat je met de server niet gewoon een file in een container kunt importeren gebruik ik de insert from url, maar daar trapt hij toch ook niet in.

 

Kan het niet, of zie ik nog iets over het hoofd?

Link naar reactie
  • 0

Het kan zeker. Ik gebruik in webdirect, selectie maken - pdf via server in map documenten,

kan niet anders- plaats ik de pdf in een globale container- plaats document naam met Path

ook in een globaal veld- gebruiker kan daarna pdf downloaden en of mail via server

versturen met de pdf aan een te selecteren groep mensen.

Ik heb nu een fietsvakantie de komende 4 weken, op weg naar Zuid-Frankrijk,

maar als kans zie zal ik wat meer details vermelden hoe en wat

Gr, Nico

Link naar reactie
  • 0

Via Get(Documentspath) kan je het default path van de server naar de Documents folder in de server data folder opvragen.

Enkel hier kan je pdf's via de server bewaren. (of in een onderliggende folder.../.../...)

Nadien kan je hem daar ook weer ophalen als je bijv je path in een globale variabele steekt "$$defaultServerPath & "/" & $$pdfName" om dan als attachment aan een email te hangen.

 

werkt goed bij mij, behalve dat mijn server scripts soms in de status RUNNING blijven hangen!

Link naar reactie
  • 0

@Tom

Dat is nu net de plek waar ik ze eigenlijk niet wil hebben.

Mede vanwege backups etc. is het niet handig om documenten in die map op te (moeten) slaan. Ik zou het bestand in een container willen zetten om daarmee vrij te zijn in de locatie waar het bestand bewaard zou moeten worden. Veelal gebruik ik een afwijkende opslag van de standaard voor het opslaan van bestanden zodat FileMaker niet iedere keer ook alle bestanden meeneemt in de reguliere backups.

Het voelt toch wel een beetje als een nieuwe feature die net weer niet af is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...