Ga naar inhoud
  • 0

bestand balk verdwenen


RodePimpernel

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kun je toelichten wat je precies verstaat onder 'bestandbalk'?

 

En op welk OS gebeurt dit? (Win/Mac)

 

Ik bedoel de bovenste balk waar staat Bestand, bewerken, weergave enz. Zodra ik mijn applicatie opstart verdwijnt deze balk ikheb al lopen te zoeken of dat het in sneltoetsen zit maar dat is ook het probleem niet. Ik werk trouwens onder Windows

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat de "kiosk-modus", maar die kan je niet met script instellen. "Kiosk-modus" kan je instellen met de "developer utilities" en dat gebeurt beslist niet per ongeluk.

 

"Custom-Menus" kunnen ook een probleem voor je veroorzaken, maar die zou je net als de "kiosk-modus" evenmin per ongeluk hebben ingesteld.

 

Jij bedoelt volgens mij de "menubalk" en die "verdwijnt" helemaal niet. FM werkt op windows vanaf versie 16 met een venster voor ieder bestand net zoals op MacOS, dat is één van de nieuwe features.

 

Is alleen de applicatie open, maar er zijn nog geen bestanden open, dan is de "menubalk" te vinden bovenaan het venster "Launch Center" of "Startpaneel". Zodra je een willekeurig bestand opent, dan heeft ieder venster zijn eigen "menubalk".

Link naar reactie
  • 0
Er bestaat de "kiosk-modus", maar die kan je niet met script instellen. "Kiosk-modus" kan je instellen met de "developer utilities" en dat gebeurt beslist niet per ongeluk.

 

"Custom-Menus" kunnen ook een probleem voor je veroorzaken, maar die zou je net als de "kiosk-modus" evenmin per ongeluk hebben ingesteld.

 

Jij bedoelt volgens mij de "menubalk" en die "verdwijnt" helemaal niet. FM werkt op windows vanaf versie 16 met een venster voor ieder bestand net zoals op MacOS, dat is één van de nieuwe features.

 

Is alleen de applicatie open, maar er zijn nog geen bestanden open, dan is de "menubalk" te vinden bovenaan het venster "Launch Center" of "Startpaneel". Zodra je een willekeurig bestand opent, dan heeft ieder venster zijn eigen "menubalk".

 

Ik heb alles doorgelopen en niets is hiervan het geval, in Filemaker 15 werkt de applicatie perfect heb ik nergens problemen mee!

Link naar reactie
  • 0

Het grote verschil tussen 15 en 16 is dat 16 nu SDI heeft. Elk venster zijn eigen menubalk. Zoek in je gehele oplossing naar de scriptstap "Show/Hide Menubar". Het hoeft natuurlijk ook niet in het opstartscript te gebeuren.

 

Misschien kun je ook wat screenshots publiceren "voor" en "na" de transitie naar 16.

Link naar reactie
  • 0
Het grote verschil tussen 15 en 16 is dat 16 nu SDI heeft. Elk venster zijn eigen menubalk. Zoek in je gehele oplossing naar de scriptstap "Show/Hide Menubar". Het hoeft natuurlijk ook niet in het opstartscript te gebeuren.

 

Misschien kun je ook wat screenshots publiceren "voor" en "na" de transitie naar 16.

 

Hierbij de de screenshots, begint nu echt een lastig probleem te worden, het gekke is dat ik niets kan vinden waardoor dit in 16 gebeurt!

file15.thumb.jpg.5b8d3eb58e5883c8607b255f352c6b21.jpg

file16.thumb.jpg.56eb90b3910648029fa517bb526c630a.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hieruit kan ik niets bijzonders afleiden. Maar ik heb dit bedacht:

 

Maak een script "Toon menubalk" met 1 scriptstap

 

Show/Hide Menubar [ Lock: Off; Show ]

 

Voer dit script uit en de menubar zou moeten verschijnen.

 

Wanneer de menubar weer verdwijnt tijdens het werken, voer dan het bovenstaande script nogmaals uit, zet de Script Debugger aan, en kijk wanneer en vooral WAARDOOR dat gebeurt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als ik naar de beide platjes kijk, dan gaat het om de statusbalk linksonder.

Die is met FM16 verdwenen.

Gewijzigde en verwijderde functionaliteit in FileMaker Pro 16

 

Het gebied met de zoomregelaars, de statusbalkknop en het venstermenu Modus zijn verwijderd uit de linkerbenedenhoek van het documentvenster.

  • Om in of uit te zoomen, gebruikt u het menu Weergave, sneltoetsen of de scriptstap Zoomniveau instellen. Raadpleeg Zoomniveau instellen.
  • Als u de statusbalk wilt weergeven of verbergen of van modus wilt wisselen, gebruikt u het menu Weergave, sneltoetsen of een scriptstap. Zie Werkbalken tonen/verbergen scriptstap of Scriptstappen voor vensters.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...