Ga naar inhoud

1 triggerscript voor meerdere velden


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil een triggerscript dat voor meerdere velden gebruikt kan worden. Zo wil ik dat na het elke keer een veld te hebben ingevuld, dat de fontsize en fonttype word aangepast.

Ik heb nu een script voor een enkel veld, maar om nou 15 scripts te maken met alleen maar de veldnaam te wijzigen. Dit moet toch makkelijker kunnen!

Link naar reactie
Get ( ActiveFieldName ) kan je helpen ;)

Hoe kan ik dit toepassen dan?

Momenteel gebruik ik bij scriptactiveren BijVerlatenObject:

 

Veld instellen [ Veldnaam ; TextFront (Veldnaam ; “Verdana” ) ]

Veld instellen [ Veldnaam ; TextSize (Veldnaam ; 10) ]

aangepast door Gast
Link naar reactie
In jouw geval kun je

 

TextFont ( TextSize ( SELF ; fontSize ); fontName {; fontScript} )

 

In elk veld als standaard calculatie zetten. Hier een custom function van maken is natuurlijk nog mooier maar ik weet niet of je daar al aan toe bent..

 

He Top Ari!

Dank je wel!

Link naar reactie

Momenteel gebruik ik bij scriptactiveren BijVerlatenObject:

 

Veld instellen [ Veldnaam ; TextFront (Veldnaam ; “Verdana” ) ]

Veld instellen [ Veldnaam ; TextSize (Veldnaam ; 10) ]

 

Waarom zou je dat willen doen? Gangbaar is om platte tekst in de velden te houden en de opmaak toe te passen op het veldobject op de lay-outs.

 

Mvg,

René

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik gebruik dan meestal in de field options de auto Calculation:

 

= textformatremove (self)

 

Eventueel aangevuld met trim, trimall, filter en/of een substitute om de invoer op te schonen.

Je wilt niet dat iemand een stuk tekst uit een webpagina in een veld plakt en dan onbedoeld allerlei zooi achterlaat...

Link naar reactie
Ik gebruik dan meestal in de field options de auto Calculation:

 

= textformatremove (self)

 

Geheel mee eens. Maar om het database-breed te doen suggereer ik een Eigen Menureeks te gebruiken waarbij in het Bewerken menu het item Plakken overruled wordt met de scriptstap Plakken[Geen stijl]

Probleem is dat dit dan niet werkt in schermen als Database beheren omdat daar geen scripts worden uitgevoerd, dat gebeurd pas na het sluiten van dergelijke vensters.

Net nog geprobeerd om twee menu-items (FM Plakken en scriptstap) in het menu op te nemen en onder 'inschakeling' met Get ( NaamActiefVeld ) te bepalen of in een veld wordt geplakt maar dat lijkt ook niet te werken.

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...