Jump to content
  • 0

Remote Desktop

hans erik

Question

Posted

Wie heeft er veel ervaring met Microsoft Remote Desktop?

Volgende probleem: ik gebruik regelmatig Remote Desktop voor ondersteuning van klanten die met Windows werken. Werkt goed, behalve dit: onder Windows zijn alle toetscombinaties met Ctrl, op de Mac met Cmd. Dat is op zich geen probleem, ware het niet dat Cmd-L in Windows Remote Desktop een screenlock geeft, Mijn kennis van Windows gaat niet zover dat ik dit zomaar kan opheffen.

Is er een mogelijkheid om Remote Desktop te vertellen dat ie alles met CMD moet negeren?

Het liefste zou ik in Remote Desktop alles met Cmd willen mappen naar Ctrl, maar ik zou echt niet weten hoe.

Een ezel stoot zich in 't gemeen...

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat is het dat je precies wilt bereiken. Dit gedrag is namelijk de standaard van Windows. Gebruik je Windows ipv MacOS om met RDP te werken dan zal de CMD-L combi het lokale station locken.

De CMD op de mac fungeert wanneer je met RDP op windows-server zit ingelogd als de "Windows" toets binnen de RDP-sessie. Druk één keer op de CMD-toets om het "Tiles" venster óf het Windows-Menu te open en nogmaals drukken ga je weer terug naar de desktop.

Windows 208/2012 en 2016 hebben ieder net weer een iets eigen gedrag op deze toets ..... uitzetten kan je het niet, dus als je per ongeluk CMD-L intoetst, moet je weer terug inloggen of de RDP sessie opnieuw starten. Je zal er mee moeten leren leven :(