Ga naar inhoud
  • 0

update naar 16.0.2


Gem

Vraag

Zonet de melding van een update gekregen.

Na het updaten werden alle lettertypes gewijzigd naar een niet leesbaar lettertype met name

z@R70Co.tmp

 

Ook werd er gegoocheld in de stijlen. Resultaat is enkele uren werk om alles weer leesbaar te krijgen.

 

Heeft er nog iemand dit voor gehad en zoja wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

Ik heb een backup opgehaald en de backup gebruikt maar ook hier hetzelfde resultaat omdat de wijziging blijkbaar in FM is gebeurd.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb updates gedraaid op MacOS 10.12.5, Windows 8.1, Server 2012 en 2016. Op geen enkele van mijn systemen is er een lettertype gewijzigd. Wat er is precies gewijzigd? De letertypen van de computer of in de layouts van FM?

 

Wat bedoel je met:

z@R70Co.tmp

waar staat dat bestand bij jou? Normaal gesproken staan tijdelijke *.tmp-bestanden in "%userprofile%\AppData\Local\Temp" van windows en die bestanden verdwijnen bij het afsluiten. Blijven ze achter dan is jouw filemaker gecrasht.

 

Verder ben ik benieuwd of je client-server werkt, of dat je de fm-bestanden lokaal hebt staan.... mits relevant voor je probleem natuurlijk :)

Link naar reactie
  • 0

Enkel het lettertype in alle filemaker layouts is gewijzigd naar het TMP lettertype wat helemaal niet leesbaar is.

De update blijkt nadien ook niet uitgevoerd te zijn. Het is duidelijk dat bij het updaten iets fout gelopen is.

 

Het tmp lettertype blijkt nergens te vinden te zijn op mijn win10 OS. Ik heb nogmaals geprobeerd de update uit te voeren, klik op downloaden en nadien update uitvoeren.

Bij het uitvoeren verdwijnt FM van het scherm en komt niet meer terug. Nadien zelf FM opstarten en blijkt dat de update niet uitgevoerd werd.

 

Dan maar FM volledig verwijderen van mijn OS. De TMP bestanden verwijderen en het foute registers verwijderen, nadien heropstarten.

Nadien FM herinstalleren wat prima lukt. Opnieuw de update uitvoeren en opnieuw hetzelfde scenario. FM verdwijnt van het scherm en komt niet terug. De update werd niet uitgevoerd.

 

Om een of andere reden wil het updaten niet lukken.

Ik werk op FM16 Advanced wat een upgrade is van FM13 Adv.

 

Het betreft één FM bestand dat lokaal gebruikt wordt maar het probleem zit hem niet in het bestand maar in FM zelf.

Link naar reactie
  • 0

Voor de mensen met hetzelfde probleem...

Je moet surfen naar de website van filemaker en dan naar support/downloads.

Je kiest dan de update die je wil uitvoeren en dit zou wel moeten lukken.

 

Toch vreemd dat FM binnen het programma de mogelijkheid biedt om de update te installeren maar dat je dit eigenlijk niet binnen FM moet doen.

Enfin, bij mij werkt dit toch niet naar behoren.

 

Thx voor de feedback !

:wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...