Hilde Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Beste allemaal, En ja, ook ik kom even ten rade bij jullie. Er is een zeer belangrijke eindgebruiker die met het volgende probleem zit: > Principieel neemt men alle links en externe files mee in de runtime versie. > Dit gebeurd ook, maar wanneer de data base filmaker + de PDF data's op een > CD-rom worden gebrand, werkt de functie voor het openen van de PDF files in > de containers niet. > > Vervolgens heb ik eerst alle PDF files op een CD - Rom gebrand, de data-base > fp5 aangepast zodat de containers voor de pdf files gelinkt worden naar de > E-CD-ROM. Als ik de runtime data-base fp5 op mijn computer start en de > containers activeer om een PDF te openen gaat de CD-ROM de PDF openen. > > wanneer ik zowel de PDF files en de runtime data-base op een CD-ROM brand, > en na het branden de CD-ROM in mijn computer plaats opent de runtime versie > de PDF files ook niet. > > Al deze problemen en verschillende mogelijkheden werken wel op mijn PC, maar > niet na het branden van een CD-ROM?????. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik breng de aanbieder van de oplossing graag in contact met de firma met de probleemstelling. Groetjes, Hilde /FM Quote
0 HJK Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Dit kun je alleen oplossen, als je gebruik maakt van een plugin. In my case: DialogFM die heeft een functie, waarbij je files, (op verschillende) plaatsen kan openen. Quote
0 AvD Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 die heeft een functie, waarbij je files, (op verschillende) plaatsen kan openen. Ook als die read only staan omdat ze op een CD gebrand werden? Quote
0 Rony Rabijns Posted January 7, 2004 Posted January 7, 2004 hilde, nog een late reaktie : ik maak gebruik van de Troi File Plug-in (http://www.troi.com). Ik heb een gelijkaardig probleem alsvolgt opgelost : Bij de runtime lever ik een bestandje wat heet 'netwerkparameters". In dat bestand bepaalt de eindgebuiker door een button aan te klikken de "root" van de PDF documenten. Dat kan op een server zijn of een lokale harde schijf of een CD bvb. Voorwaarde is wel dat alle PDF'en in één grote map staan (de "root"). In mijn containerveld staan de links naar de PDF'en tov die root. Deze links zijn dus relatief geadresseerd en dat is zeer belangrijk. Op deze manier kan de eindgebruiker de documenten plaatsen waar ie wil en is alles volledig dynamisch te bepalen. Nogal wat "runtime"-users schakelen op langere termijn over naar een netwerkomgeving in hun bedrijf. Met de methode die ik hanteer, kan dan zelfs één netwerklocatie alle PDF'en bevatten : simpelweg de root aanpassen en alles is klaar. Iedere gebruiker behoudt dan zijn eigen netwerkparameters bestandje, omdat het pad naar de PDF'en voor iedereen verschillend kan zijn. Misschien heb je er iets aan ... Quote
Question
Hilde
Beste allemaal,
En ja, ook ik kom even ten rade bij jullie. Er is een zeer belangrijke eindgebruiker die met het volgende probleem zit:
> Principieel neemt men alle links en externe files mee in de runtime versie.
> Dit gebeurd ook, maar wanneer de data base filmaker + de PDF data's op een
> CD-rom worden gebrand, werkt de functie voor het openen van de PDF files in
> de containers niet.
>
> Vervolgens heb ik eerst alle PDF files op een CD - Rom gebrand, de data-base
> fp5 aangepast zodat de containers voor de pdf files gelinkt worden naar de
> E-CD-ROM. Als ik de runtime data-base fp5 op mijn computer start en de
> containers activeer om een PDF te openen gaat de CD-ROM de PDF openen.
>
> wanneer ik zowel de PDF files en de runtime data-base op een CD-ROM brand,
> en na het branden de CD-ROM in mijn computer plaats opent de runtime versie
> de PDF files ook niet.
>
> Al deze problemen en verschillende mogelijkheden werken wel op mijn PC, maar
> niet na het branden van een CD-ROM?????.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik breng de aanbieder van de oplossing graag in contact met de firma met de probleemstelling.
Groetjes,
Hilde /FM
3 answers to this question
Recommended Posts