Spring naar bijdragen
  • 0
Vitruvius

Apple remote dekstop en de 'alt' toets

Vraag

Hoe kan je bij het openen van een database via apple remote dekstop in de ontwikkelaarsmodus komen.

Normaal gezien klik ik op de databank en duw ik de 'alt'-toets in, maar wanneer ik mijn computer overneem via remote dekstop lukt dit niet.

OS= Mac

Deel dit bericht

Link naar bericht

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Ik gebruik de standaard 'ScreenSharing' app hiervoor. De alt toets werkt dan op de remote machine zoals het moet.

Een andere mogelijkheid is om een re-login te doen, daar moet je alleen wel eerst een scriptje voor maken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Jazeker!

Het is de app die door het OS gebruikt wordt wanneer je contact maakt met een server en kiest voor 'screensharing' (hoe heet dat in het NL?)

Je vindt de app ook in /System/Library/CoreServices. Na handmatig opstarten geef je het ip nummer van de computer waarmee je contact wilt maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Ja dat werkt prima, maar is in feite VNC en zodoende niet bijster snel. Het heet in het Nederlands "Schermdeling".

Zet op de computer waar je toegang to wilt hebben in /AppleMenu/Systeemvoorkeuren/Delen "Schermdeling" aan (verder hoef je daar niks aan te zetten, als je maar wel een account gebruikt dat toegang heeft, de "Computerinstellingen..." kan je laten zoals het is.

Vanuit de Finder ga je naar het menu "Ga" en kies de optie "Verbind met server" of cmd-K

Verbind met een server waarop "Schermdeling" op is aangezet, er opent nu een venster met daarin de eventueel gesharede mappen staan. Indien de schermdeling aan is gezet en werkt dan zie je rechtsboven de lijst met shares een knop "Scherm delen".

Aanklikken, inlog opgeven en je neemt de andere mac over in een apart venster.

Deel dit bericht

Link naar bericht