Ga naar inhoud

filemaker 15-16 en Java


Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar iemand die mij op weg kan helpen met Filemaker en Java.

IK wilde graag de MBS plugin gaan gebruiken en dat lukt ook wel maar...........ik kom kennis tekort.

 

Iets gaat er niet goed met de Java programma's die op wil starten en dat ligt in aan mijn gebrek aan kennis van Java.

De melding die ik steeds blijf krijgen is dat de Class niet gevonden kan worden.

 

Een korte omschrijving:

Moet een verbinding maken via een API van een Broker. ODBC of JDBC gaat niet want je mag geen direct contact met de databases maken. De API kan benaderd worden via Java programma's die allemaal netjes beschikbaar zijn.

 

Is er iemand die mij op weg kan helpen (eventueel ingehuurd)

Link naar reactie

De "API van een broker" zal wel iets als een webservice zijn. Is die maar enigszins modern, dan kan je die vrijwel zeker benaderen met SOAP/XML/JSON dmv GET en POST. Vanuit FMP16 kan je dat met insert-url. Heb FM15, dan is meestal een plugin nodig zoals de MBS, of de troi-URL, Base-Elements etc. etc.

 

Dat je java nodig hebt, lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar er zijn wel tools die mbv java het een en ander doen. Plugins (en dat was je toch al van plan om te gebruiken) hebben, muv 360works-plugin, java meestal helemaal niet nodig.

 

Welke broker-api wil je mee communiceren?

Link naar reactie

Het gaat om interactive brokers.

 

Ik heb al aardig wat chat-communicatie gehad met hen maar ze komen alleen maar met het antwoord dat het via de geïnstalleerde api van hun moet gebeuren en die kun je alleen aanspreken dmv de meegeleverde Java-programma's.

 

Kijk maar eens op: http://interactivebrokers.github.io/tws-api

 

Vandaar dat ik kijk naar het gebruik van de plugin MBS want daarmee kun je vanuit Filemaker Java classes en objecten opstarten.

 

Heel erg bedankt voor je hulp en het meedenken.

Link naar reactie

Ik heb Java verwijderd van de iMac en daarna alleen nog maar versie 8 (update 144) erop. maar ik blijf in het testprogramma van MBS de vraag naar de class houden.

Snap het nu dus helemaal niet meer.

 

Ik zoek eigenlijk iemand waar ik met de iMac onder de arm naartoe kan rijden zodat we het samen voor elkaar kunnen krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...