Ga naar inhoud
  • 0

Applescript voorbeelden


hans erik

Vraag

Ik wil een Applescript in elkaar te zetten dat de Script workspace opent en vervolgens een script in de lijst activeert, en mogelijk zelfs naar een bepaalde regel scrollt. De naam en/of het ID van het script geef ik door vanuit een FileMaker script, en ook het nummer van de scriptregel.

 

Niet om een soort super applicatie te maken die alles kan, maar gewoon als een helper om vanuit een script audit bestand direct een script te kunnen opnen voor correcties, puur als 'time saver'. In de audit applicatie heb ik dan een lijst met scripts/scriptstappen, en een button voert een Applescript uit dat in de solution het 'echte' script opent.

 

Volgens mij zou dit met AppleScript moeten kunnen, maar ik worstel een beetje met de syntax. Heeft iemand toevallig een voorbeeld hiervan of een link naar een handige website? Ik heb al de website van MacTech (Ben Waldie) bekeken, maar de meeste scripts die er zijn gaan over het deleten van files, het vinden van records in Filemaker tables etc. Dat is niet mijn doel dus.

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...