Ga naar inhoud
  • 0

velden vallen buiten de boot


hans erik

Vraag

Ik zoek een gouden tip voor het volgende irritante probleem.

 

Ben bezig met het omzetten van een applicatie 'oude stijl' (Classic / Klassiek) naar een modern theme. Werkwijze is als volgt: Ik pas eerst de hoogte en positie van de velden in de portals aan, dan zet ik het theme om van Classic naar 'MijnTheme', en dan ken ik de styles toe aan de velden.

 

MAAR

Bij een aantal layouts gaat het goed, maar niet bij alles. Soms 'pakt' de portal niet alle velden. In browse mode is dan alleen de bovenste portaalrij zihctbaar, de rest niet. Ook niet als ik ze eerst weer wat kleiner maak zodat ze binnen de portaalrij vallen. Soms pas na een paar pogingen, en het ene veld wel, het andere veld niet. Het heeft denk ik te maken met de manier waarop Filemaker 11 ooit met tabs en portals omging, maar het is ongelooflijk irritant en kost heel veel tijd. Je denkt even een layout om te zetten maar je bent er zo een uur mee bezig.

 

Iemand een gouden tip hoe je dit het beste kunt oplossen?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...