Arnold Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Kan ik een postbank (NL) nummer checken. Bank nummer werkt reeds bij mij. Maar ja er bestaat ook nog een postbank. Quote
0 AvD Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Kan je enkele bestaande nummers doorsturen? Quote
0 Arnold Posted December 1, 2003 Author Posted December 1, 2003 7124418 ik heb er een deze is van mij zelf. Quote
0 Dr_Flash Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Bestaat er een validatie voor postbanknummers? Ik weet niet eens hoe ik gewone banknummer smoet valideren Maar goed enkele bestaande postbanknummers zijn 6379546, 1213109, 1351821 en 793809. Van willekeurige familieleden van me. Volgens mij zijn het gewon min of meer volgnummers. Quote
0 AvD Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Ik vrees dat we je niet zullen kunnen helpen: van alle controle-systemen die ik ken, is er geen enkel dat een nummer met deze "structuur" accepteert (er ontbreekt namelijk een controlegetal, tenzij dat ingebouwd zou zijn). Misschien iemand anders? Quote
0 Dr_Flash Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Ik vrees dat we je niet zullen kunnen helpen: van alle controle-systemen die ik ken, is er geen enkel dat een nummer met deze "structuur" accepteert (er ontbreekt namelijk een controlegetal, tenzij dat ingebouwd zou zijn).Misschien iemand anders? Nou ik kan me best een aantal rekenkundige bokkesprongen verzinnen waar al deze 4 nummers aan voldoen (duurt even, maar het lukt vast wel), maar dat garandeert nog niet dat dat dus DE validatie is...... Merk op dat de postbank ook hele korte rekeningnummers heeft (3 cijfers) voor stichtingen en goede doelen en zulks meer. Quote
0 AvD Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Nou ik kan me best een aantal rekenkundige bokkesprongen verzinnen waar al deze 4 nummers aan voldoen (duurt even, maar het lukt vast wel), maar dat garandeert nog niet dat dat dus DE validatie is... Inderdaad! Meestal wordt de 97-regel gebruikt. Ik geloof dat daar in Clarify nog ergens sprake van is. Quote
0 AvD Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Gevonden: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=26&highlight=rekeningnummer Quote
0 rmw Posted December 2, 2003 Posted December 2, 2003 Het nederlandse postbank nummer kent maar 1 controle: het mag niet langer zijn dan 7 cijfers. De rekeningnummer check die ik altijd gebruik maakt gebruik van de voorloop 'P'. Postbanknummers worden bij invoer voorzien van een P aan het begin. De validatie van het veld gaat daar eerst naar kijken en voert dan de lengte controle uit. Ontbreekt de P dan wordt de banknummer test uitgevoerd. rmw Quote
Question
Arnold
Kan ik een postbank (NL) nummer checken.
Bank nummer werkt reeds bij mij.
Maar ja er bestaat ook nog een postbank.
8 answers to this question
Recommended Posts