Jump to content
  • 0

Filemaker 5.5 en OS X

Paulo

Question

Posted

Hoi mensen,

ik gebruik Filemaker 5.5 developer op OSX en ik kom diverse refresh problemen tegen.

Beeldschermen worden niet getoond zoals het hoort, als je op de layout klikt dan komt er 1 of meerdere velden te voorschijn. Het enige wat ik dan kan doen om het beeldscherm goed weer te geven is effe gauw Preview en terug naar Browse.

In vele gevallen laat ie alleen de achtergrond zien en tevens laat ie de vorige layout nog zien, terwijl ie in het huidige layout staat.

Hetzelfde geldt voor de runtime die ik met de 5.5 developer maak.

Is dit een bekend fenomeen....moet ik overstappen naar 6.

Help

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb je dat systematisch voor alle bestanden? en voor alle lay-outs?

Zijn het steeds dezelfde lay-out objecten die problemen geven?

Wat gebeurt er als je die bestanden op een Windows-machine draait?

• 0
Posted

Onder Windows en Classic draait alles prima.

Het is wel bij specifieke layouts waarbij het het meest voorkomt (kaart layout met een portal) maar soms doen ze het wel goed.

Andere layout met een portal doen het wel....en soms ook niet.

Een collega van mij heeft een soortgelijk probleem maar dan met lijstlayouts.

Het probleem doet zich alleen voor onder OSX

• 0
Posted

Voor zover ik weet zijn er geen systematische incompatibiliteitsmeldingen tussen FMPro 5.5 en OSX. Ik zou eerder geneigd zijn te denken aan gedeeltelijke (of beginnende) bestandscorruptie. Zijn die bestanden ooit gecrasht en gerecoverd?

• 0
Posted

Ben toch even in de archieven gaan kijken en heb daar welgeteld één gelijkaardig geval gevonden: een kiosk-versie aangemaakt met Developer 5.5 en gebruikt op Windows 98. Ook daar gebeurde het dat een bestand opende met een volledig blanco venster. Als je dan klikte op de plaats waarvan je wist dat er een veld stond, dan verscheen dat onder de muisklik. Zo kon je stuk voor stuk het scherm opbouwen. Als je daarna via een knop naar een andere lay-out of een ander bestand ging, dan was vanaf dat ogenblik alles weer normaal.

Dit lijkt dan toch buggy te zijn. Maar het blijft natuurlijk bij twee meldingen, de jouwe en deze.

Nog iemand?

• 0
Posted

Welke OS X verrsie gebruik je.

Ik heb met FM 5.5 en 6 onder 10.2 (alle varianten) ook altijd update problemen gehad met bijvoorbeeld containervelden met een markeringskleur achter gewonen velden.

Met 10.3 lijkt het allemaal verleden tijd.

rmw

• 0
Posted

De databases zijn ontwikkeld onder Windows 2000.

Het gaat mis met 10.1.5 en FM developer 5.5

Het probleem doet zich ook inderdaad voor tijdens een Kiosk-versie onder OSX

Ik heb daarna met met 10.1.5. en FM developer 6v4 getest, hetzelfde probleem.

Daarna op 10.2.8 met FM developer 6v4 en het probleem verdween, echter met 1 kanttekening: de schermopbouw was erg traag, je zag nog heel duidelijk het voorgaande layout voordat ie de goede layout liet zien.

Ik ga nog een test uitvoeren door de layout opnieuw aan te maken en kijken wat er dan gebeurd.

Als dit een beginnende bestandscorruptie is, dan ga ik kappen met FM 8O ....deze bestanden zijn absoluut clean en ongecrasht, als er iemand paranoia is met beschadigde bestanden dan ben ik het wel. Ik backup elke 2 uur de databases die ik ontwikkel en als ik crash, dan ga ik verder met de oude niet gecrashte versie. Tevens zijn deze databases nog niet in gebruik.

• 0
Posted

En het wordt nog vreemder....

Als de statusbar (linkerzijde) zichtbaar is dan doet ie het wel!!

Als de statusbar weg is, dan doet ie het niet

Deze jongen is radeloos nu

Paulo