Ga naar inhoud

wie wil een UPS 3000


Peter Wagemans

Aanbevolen berichten

Een klant van mij vernieuwde zijn server ruimte en er staat een stapel van 5 APC UPSen waar hij vanaf wil.

Ik kan er zelf 2 gebruiken ( 1 in de kelder, en op zolder/kantoor ) dus er zijn er nog 3 over. Dit zijn echte joekels, 2 x 3000 en 1 x 2200 en volgens mij een grote kans, die dingen kosten nieuw echt veel geld. De batterijen zijn natuurlijk gebruikt, maar dat model heeft enorm veel capaciteit en zelfs als het rode lichtje brand heeft het nog echt heel veel over. En je kan de batterij vervangen wat altijd minder kost dan zo'n nieuwe UPS.

Ik ga ze volgende week halen in Aalst, want ik moet bij die klant zijn. Wie wil er eentje? Ik betaal 100 euro voor de 5, dus je hebt er 1 voor 20 euro. In Mechelen af te halen volgende week, als de vering van mijn auto het haalt. 1 UPS is 65 kg. Misschien niet allemaal in de koffer leggen. :P

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ongelooflijk dat er zo weinig interesse is via Clarify. Van de 5 UPSen waren er 2 kapot. Een goeie klant van mij heeft hierbij een "relatiegeschenk" gehad, misschien dat hij volgende keer mijn afrekening van de broodjes vergeet - hint hint.

Er zitten er ondertussen eentje onder de kont van de clarify web site. En er is er nog eentje over.

 

Die dingen kosten maar 1500 euro per stuk als je ze nieuw koopt. Natuurlijk dat iedereen liever een nieuwe koopt. :roll:

 

De UPS die nu de Clarify site beveiligd ( en mijn home serve, test machines... ) heeft 8 batterijen van 12V 5A, het is een UPS2200. Zelfs met de versleten batterijen kan hij nog een half uur verder, de hele setup verbruikt maar een 150 watt. Ik ben nog wel op zoek naar een werkende APC netwerk kaart, zodat bij een stroomuitval alles netjes afgesloten wordt.

 

De UPS die nog over is, heet 8 batterijen van 12V 7A, het is een UPS3000. Om je een idee te geven, nieuwe batterijen kosten 15 euro per stuk. Voor 120 euro is dat ding dus gewoon zo goed als nieuw.

Maar ja.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...