Jump to content
  • 0

Vergelijk 2 velden : Gelijke inhoud?

Gustav

Question

Posted

Is er een manier om de inhoud van twee tekstvelden met elkaar te vergelijken?

Situatie:

Ik wil 2 excel bestanden importeren waarin onder anderen twee gelijke velden in staan met tekst.

Ik wil controleren of het veld in bestand A gelijk is aan Bestand B.

Tekst A: Ik hou van appels.

Tekst B: Ik hou van appels

Om het principe helder te houden, ik wil controleren of de tekst volledig overeenkomt.

Dus niet alleen of er een verschil tussen appels en peren bestaat, maar dus ook of er wel of niet een punt staat.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Aangenomen dat je tekst A en tekst B in 2 aparte velden in 1 record importeert, kan je middels een berekening die controle uitvoeren.

FM heeft er zelfs een functie voor: Exact

Als je de twee bestanden na elkaar importeert en uit het tweede bestand alleen de afwijkende wilt hebben kan je importeren met vergelijken en de nieuwe toevoegen, maar dat ik net niet wat je wilt, als ik je goed begrijp.

HTH

rmw

• 0
Posted

Je kunt de 2 tabellen apart importeren en bij gelijkblijvende velden niet importeren maar dat ligt aan het excel bestand en wat de verschillen zijn.

(updaten, importeren enz)

Je kunt ook 2 excel bestanden importeren in aparte tabellen en een relatie aanmaken tussen die twee velden.

Bij gelijken velden worden ze getoond of juist niet getoond, ligt er maar net aan wat je wilt zien.