Theo Tromp Posted December 2, 2003 Posted December 2, 2003 Heeft iemand ervaring met of ideeën over het maken van een online Help bij een Filemaker programma? Quote
0 DJ_Lucv Posted December 2, 2003 Posted December 2, 2003 Wat bedoel je met een online help? Voor een website applicatie heb ik wel wat leuke ideeën namelijk. Quote
0 Theo Tromp Posted December 2, 2003 Author Posted December 2, 2003 Wat bedoel je met een online help? Voor een website applicatie heb ik wel wat leuke ideeën namelijk. Online = niet op papier maar direct vanuit het programma op te roepen. De applicatie draait onder windows. De documentatie is (nog) in Word maar kan bv naar HTML. Ik wil contextgevoelige help (helpschermen per functie) dit kan bv door het opsplitsen van de HTML of door te springen naar de juiste plek in de documentatie. Op welke manier kan het nu het beste realiseren? Quote
0 AvD Posted December 2, 2003 Posted December 2, 2003 (edited) Deze tip is pas voor over enkele maanden bedoeld, maar je krijgt hem nu al in première: hulpballonnetjes voor FileMaker! Hier staat het uitgelegd: http://www.avd-ci.be/tip150.htm. HTH Edited December 3, 2003 by Guest Quote
0 DJ_Lucv Posted December 3, 2003 Posted December 3, 2003 Wat bedoel je met een online help? Voor een website applicatie heb ik wel wat leuke ideeën namelijk. Online = niet op papier maar direct vanuit het programma op te roepen. De applicatie draait onder windows. De documentatie is (nog) in Word maar kan bv naar HTML. Ik wil contextgevoelige help (helpschermen per functie) dit kan bv door het opsplitsen van de HTML of door te springen naar de juiste plek in de documentatie. Op welke manier kan het nu het beste realiseren? Maar bedoel je nu een FM bestand, dus je werkt echt in FM, of bedoel je een samenwerking met bijvoorbeeld Lasso of WebCompanion? Quote
0 Theo Tromp Posted December 3, 2003 Author Posted December 3, 2003 Maar bedoel je nu een FM bestand, dus je werkt echt in FM, of bedoel je een samenwerking met bijvoorbeeld Lasso of WebCompanion? Ik werk met FM, in een netwerk. Inmiddels heb ik een programma gevonden (helpmaker) waarmee je een woindows helpbestand kunt aanmaken. Vanuit filemaker kan je dan het helpbestand aanroepen. Het effect is hetzefde als de helpfile van Filemaker zelf - is dus best wel goed. Alleen heb ik nog wel wat te doen voordat ik alles ingevoerd heb. Het bedenken van een helpfile gaat (helaas) nog niet automatisch. Mocht je ook nog een suggestie hebben - alles is welkom. Quote
0 Theo Tromp Posted December 3, 2003 Author Posted December 3, 2003 Dank. Deze oplossing werkt met Filemaker zelf en het nadeel daarvan is dat je de helpschermen niet onafhankelijk van de applicatie kunt bewerken - althans niet zo gemakkelijk. Het is ook wel een oude oplossing. Met Helpmaker heb je direct de echte Windows help in plaats van een gespiegelde in Filemaker. Evengoed bedankt! Quote
Question
Theo Tromp
Heeft iemand ervaring met of ideeën over het maken van een online Help bij een Filemaker programma?
7 answers to this question
Recommended Posts