Jump to content
  • 0

Bestand exporteren

Flurk

Question

Posted

Ik heb een FM-bestand dat ik moet doorsturen naar iemand die het gaat openen in Microsoft Access.

Ik gebruik daarvoor exporteren als.db. Dat gaat goed en die persoon kan alles importeren in Access maar er is één probleem.

Ik heb in mijn FM-bestand 2 velden met keuzevakjes (1 keer met 2 en 1 keer met 3) als die geïmporteerd worden zijn de keuzevakjes verdwenen en is enkel het resultaat van mijn keuze te zien als tekst.

vb. als ik een invoerlijst maak met "ja" of "neen" die ik gebruik als keuzelijst bij selectievakjes of keuzerondjes geeft access als resultaat gewoon ja of neen

Ik heb zelf het .dbf-bestand geopend in FM en daar is de keuze reeds verdwenen; m.a.w. het probleem begint reeds in FM.

Iemand een idee om dit op te lossen in FM?

Groeten van

Eric

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit is geen probleem van FM. FM slaat jouw keuze op in het veld. Wanneer het veld wordt geëxporteerd wordt zoals bij ieder ander veld de letterlijke inhoud ervan geëxporteerd.

Wat jij wilt is dat ook de definitie van het veld geëxporteerd wordt zodat een keuzevakje in FM ook een keuzevakje in Access wordt. Dat is niet mogelijk.