Ga naar inhoud
  • 0

Bestand exporteren


Flurk

Vraag

Ik heb een FM-bestand dat ik moet doorsturen naar iemand die het gaat openen in Microsoft Access.

Ik gebruik daarvoor exporteren als.db. Dat gaat goed en die persoon kan alles importeren in Access maar er is één probleem.

Ik heb in mijn FM-bestand 2 velden met keuzevakjes (1 keer met 2 en 1 keer met 3) als die geïmporteerd worden zijn de keuzevakjes verdwenen en is enkel het resultaat van mijn keuze te zien als tekst.

 

vb. als ik een invoerlijst maak met "ja" of "neen" die ik gebruik als keuzelijst bij selectievakjes of keuzerondjes geeft access als resultaat gewoon ja of neen

 

Ik heb zelf het .dbf-bestand geopend in FM en daar is de keuze reeds verdwenen; m.a.w. het probleem begint reeds in FM.

 

Iemand een idee om dit op te lossen in FM?

 

Groeten van

Eric

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is geen probleem van FM. FM slaat jouw keuze op in het veld. Wanneer het veld wordt geëxporteerd wordt zoals bij ieder ander veld de letterlijke inhoud ervan geëxporteerd.

Wat jij wilt is dat ook de definitie van het veld geëxporteerd wordt zodat een keuzevakje in FM ook een keuzevakje in Access wordt. Dat is niet mogelijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...