Gustav Posted October 8, 2017 Posted October 8, 2017 Gegeven: Ik wil een vragenlijst importen vanuit Excel en hier ondermeer overzichten maken van de vragen. De vragenlijst is opgebouwd in kolommen A: VraagID B: AntwoordID C: Vraag D: Mogelijk antwoord. E: Punten Dus bijv A B C D E 1 - 10 Wat is de kleur van een citroen? Rood 0 1- 11 Wat is de kleur van een citroen? Oranje 0 1 - 12 Wat is de kleur van een citroen? Geel 10 1 - 13 Wat is de kleur van een citroen? Groen 0 2 - 14 Wat is een citroen? Fruit 10 2 - 15 Wat is een citroen? Groente 0 2 - 16 Wat is een citroen? Vlees 0 2 - 17 Wat is een citroen? Vis 0 Stel er zijn in totaal 25 vragen met 4 antwoorden, dan zijn dit op deze manier dus 100 rijen. Nu wil ik een overzicht maken van de aanwezige vragen. Ik importeer het Excel werkblad. Dit werkblad laat ik dan dus een Tabel worden - bijv Vragen Nu wil ik een overzicht maken met op 1 scherm een vraag met de mogelijke antwoorden. Dit lijkt me dan te doen door met een portaal te werken. Ik heb van Tabel Vragen een duplicaat gemaakt, en deze via de VraagID gelinkt. Maar nu krijg ik toch nog steeds 100 records te zien, en niet de 25 die ik zou willen. Het lijkt met niet nodig om in Excel een apart werkblad aan te maken, waar dan alleen de unieke vragen (25) staan om die vervolgens te importeren. Ik zit vast. Heeft iemand een advies hoe ik dit aan kan pakken? Quote
0 Gustav Posted October 8, 2017 Author Posted October 8, 2017 Ik zit nog wat verder te puzzelen. Wat ook mogelijk een complicerende factor kan zijn is het volgende: De meeste VraagID's zijn opgesteld in de vorm van a0H58000001i6uM, a0H580000064EN4 enz. Ik zie nu dat er sommige vragen een nagenoeg gelijk ID hebben: Vraag 1: a0H58000001i6uM Vraag 22: a0H58000001i6um Het enige verschil is dus M vs m. Hoe dit dan op te lossen? Quote
0 Banach Posted October 8, 2017 Posted October 8, 2017 Dus dit is niet de bedoeling? Een hoofdletter of kleine letter zijn verschillende tekens en zullen daarom geen complicatie opleveren. vragen.fmp12 Quote
0 menno Posted October 8, 2017 Posted October 8, 2017 Wanneer je het VraagID-veld indexeert op de stabdaard-taal: "Unicode" ipv "Nederlands/Dutch" dan is bij het leggen van relaties wél een verschil tussen 'm' en 'M'. Zie ook Een taal voor het indexeren of sorteren kiezen Quote
0 Banach Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 @Menno, zeggen we dan eigenlijk niet hetzelfde: Er zullen geen complicaties zijn omdat de vragen verschillend gekoppeld zullen worden wanneer de ID's verschillen. Quote
0 menno Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Volgens mij niet. In jouw voorbeeld is het veld ID "Nederlands" geïndexeerd en dan is er geen verschil tussen "m" en "M" en dat is wel de vraag van TS/OP. Tenzij ik de vraag niet goed heb begrepen Quote
0 Gustav Posted October 11, 2017 Author Posted October 11, 2017 Dank. Door wat onvoorziene omstandigheden ondermeer niet jullie antwoorden kunnen bekijken. In de geboden oplossing is er door te sorteren op VraagID een overzicht te creëren in een SubSummary report. Er blijft dan wel van de 2 vragen 8 keer een 'scherm' met de vraag en de antwoorden. Maar ik probeer een overzicht te maken, waarbij op 1 pagina 1 vraag met de 4 antwoorden staan met de punten. Dus het liefst in 'formulierweergave'. Is het niet een mogelijkheid om van de tabel met 4x dubbele vragen (namelijk gekoppeld aan elk uniek antwoordveld) een andere tabel te maken, waar alleen de vragen komen te staan. Dus dan weer ingedampt tot het normale aantal vragen. Dan zou je toch weer met een koppeling tussen de tabellen met het vraagID de 4 antwoorden erbij kunnen halen? Quote
0 Banach Posted October 12, 2017 Posted October 12, 2017 Het is inderdaad dan het eenvoudigste om in een tweede tabel alleen de vragen te zetten. Je kunt de antwoorden dan via vraagID koppelen aan die vragen. Via een portal met die relatie kun je die antwoorden met punten dan tonen. Quote
Question
Gustav
Gegeven:
Ik wil een vragenlijst importen vanuit Excel en hier ondermeer overzichten maken van de vragen.
De vragenlijst is opgebouwd in kolommen
A: VraagID
B: AntwoordID
C: Vraag
D: Mogelijk antwoord.
E: Punten
Dus bijv
A B C D E
1 - 10 Wat is de kleur van een citroen? Rood 0
1- 11 Wat is de kleur van een citroen? Oranje 0
1 - 12 Wat is de kleur van een citroen? Geel 10
1 - 13 Wat is de kleur van een citroen? Groen 0
2 - 14 Wat is een citroen? Fruit 10
2 - 15 Wat is een citroen? Groente 0
2 - 16 Wat is een citroen? Vlees 0
2 - 17 Wat is een citroen? Vis 0
Stel er zijn in totaal 25 vragen met 4 antwoorden, dan zijn dit op deze manier dus 100 rijen.
Nu wil ik een overzicht maken van de aanwezige vragen.
Ik importeer het Excel werkblad.
Dit werkblad laat ik dan dus een Tabel worden - bijv Vragen
Nu wil ik een overzicht maken met op 1 scherm een vraag met de mogelijke antwoorden.
Dit lijkt me dan te doen door met een portaal te werken.
Ik heb van Tabel Vragen een duplicaat gemaakt, en deze via de VraagID gelinkt.
Maar nu krijg ik toch nog steeds 100 records te zien, en niet de 25 die ik zou willen.
Het lijkt met niet nodig om in Excel een apart werkblad aan te maken, waar dan alleen de unieke vragen (25) staan om die vervolgens te importeren.
Ik zit vast.
Heeft iemand een advies hoe ik dit aan kan pakken?
8 answers to this question
Recommended Posts