Jump to content
  • 0

Beveiligen van een bestand

Organeduc

Question

Posted

Wanneer je een lijst maakt, zou die zo moeten zijn, dat je er niet per ongeluk zomaar iets in kunt veranderen. Er zou dan een knop "Wijzigen" eerst moeten worden aangeklikt. Kun je zoiets maken?

Als de wijziging of eventueel een nieuw record klaar is, zou je dat ook weer door een knop moeten kunnen bevestigen, wanneere daarna weer alles is beveiligd zoals ik daarnet in het begin van mijn bericht schetste. Zie ik wellicht iets over het hoofd in Filemaker?

Wie helpt?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik kan het redelijk volgen, maar let op mijn bijschrift.

Waar zet je nu precies zo'n script. Als ik van alles in scriptmaker probeer krijg ik allerlei rare meldingen. Of moet ik eerst een cursus scriptmaker of programmeren gaan volgen?

Ik weet simpelweg niet hoe het moet.

Toch alvast dank voor je hulp, laat dat duidelijk zijn.

• 0
Posted
Als ik van alles in scriptmaker probeer krijg ik allerlei rare meldingen.

Dit is toch wel erg vaag als probleemomschrijving. Stel je eens voor dat iemand de wegenwacht opbelt zeggend: "Als ik van alles met mijn auto probeer, krijg ik allerlei rare dingen". Ja, dat zal wel...

Probeer eens letterlijk te doen wat in die tip staat. Ik heb hem nog eens herlezen en dacht toch dat het duidelijk was (je moet natuurlijk wel wat FileMaker basics beheersen). Ben je al eens een avond onderuitgezakt in een luie zetel, met de handleiding op je schoot? Als je die een paar avonden doorbladert, dan weet je al enorm veel!

HTH