Jump to content
  • 0

Instant Web Publishing vaag?

Marc

Question

Posted

Wie heeft er ervaring met Instant Web publishing;

ik merk dat aanpassingen in layouts in FM niet direct worden doorgevoerd naar je browser ( ook niet als je refrest, sterker nog: het wordt een rommeltje)

Mag je Web Companion Samengebruik zowiezo niet aanhebben als je aanpassingen maakt in FM.

-Wanneer wordt nu precies in FM de html rendering gedaan?

Groetjes Marc

Sinds vandaag member

en sinds gisteren aan het rommelen met instant web publishing, waarvoor ik op internet geen duidelijke aanwijzingen vind, ook niet bij FM.

Het enige wat door FM wordt gezegd:" html bijna gelijk aan je FM-layouts vaag, vaag...

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Normaal wordt het gerenderd op het moment dat je de pagina op vraagt. Ben je zeker dat de pagina niet uit de cache van je browser kwam?

Was je van layout mode al naar browse mode geswitched toen je de pagina op riep?

Koen

• 0
Posted

Ik sta in browse-mode van FMP en de refresh van de internet browser heeft geen zin, na opnieuw opstarten van browser wilt het soms wel goed gaan.

Dit probleem is te overkomen, wat meer storend is dat buttons niet werken als er een plaatje achterligt.

Daarnaast hoopte ik een FMP plug-inn te vinden die platte tekst een url-link kan geven, zonder van alle links aparte tekstvelden te hoeven maken, helaas niet gevonden.

Het komt er op neer dat ik hoopte enkele eenvoudige internet pagina's te maken iclusief een contact-formulier.

Ik moet denk ik tot de conclusie komen dat je daar Instant Web Publishing niet voor moet gebruiken.

Bedankt in iedergeval voor je reactie.

• 0
Posted

Misschien kan dit je goed helpen:

>I have been deluged lately with individuals interested in learning about

>FileMaker Web Publishing. I am making our Fundamentals of "FileMaker Web

>Publishing" available for free. This is an extremely basic tutorial, about

>40 pages that was written to help individuals understand Instant Web

>Publishing, and the very basics concepts of custom web publishing.

>

>The book can be downloaded from our website at: http://www.fmwebschool.com'>http://www.fmwebschool.com

>the link is in the middle of the first page.

>

>Enjoy!

>In Kindness

>Stephen K. Knight

>http://www.fmwebschool.com

>1-800-353-7950

>Professional FileMaker Web Services

• 0
Posted

Ik heb het artikel gelezen,

echter alles hierin staat ook in FMP handleiding.

Het is meer een beschrijving hoe in html een homepage te maken.

Thanks anyway Marc

• 0
Posted

In het boek "Advanced filemaker pro 6 web development" van Bob Bowers en Steve Lane staat een volledig hoofdstuk over instant web publishing, ook bv hoe je een layout kan gebruiken als startpagina. Custom web publishing, php met fx, lasso en webservices met filemaker worden vrij uitgebreid behandeld. Een aanrader voor iedereen die met filemaker het web op wil. Schitterend boek van "wordware library for filemaker, juist zoals "advanced filemaker pro 5.5 techniques for developers".