Jump to content
  • 0

Veld reageert niet direct op invoer

meh1965

Question

Posted

Ik heb onlangs een nieuwe database gemaakt en als ik een nieuw record aanmaak dan knippert de cursor in het eerste invoerveld. Als ik echter begin te typen gebeurt er niks. Ik moet dan eerst klikken in het invoerveld en pas dan wordt de tekst die ik typ zichtbaar.

Is dit een instelling die ik aan moet zetten voor het veld. Ik heb dit niet eerder gemerkt bij andere databases.

Alvast bedankt

Meh

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vreemd. Ik kan dit in ieder geval op een Mac niet reproduceren. Is het veld waar de cursor in staat te knipperen wel actief (heeft het de blauwe omlijning)? Zover mij bekend is dit absoluut geen instelling. Ik zou ook niet weten wat de functie ervan zou zijn.

• 0
Posted

Ik heb nog nader onderzoek gedaan:

het gebeurt als ik in het zoekveld sta. Ik zoek dan een waarde. Als die niet wordt gevonden, wil ik een nieuw record aanmaken met die waarde. Het zoekveld (het standaard zoekveld rechtsboven; dus geen zelf gemaakt zoekveld) is dan actief (denk ik). Ik klik dan op "Nieuw record". De cursor knippert dan in het eerste invoerveld van het nieuwe record. Als ik dan typ gebeurt er dus niks. Er gebeurt trouwens ook niks in het zoekveld.

Als ik in een bestaand record sta en ik klik op Nieuw record, begint ook de cursor te knipperen in het eerste veld van het nieuwe record en als ik dan begin te typen, wordt de tekst zichtbaar in het eerste veld.

Ook als ik door het op kruisje te klikken, het zoekveld leeg maak en dan op "Nieuw record" klik, begint de cursor te knipperen in het eerste invoerveld van het nieuwe record en gebeurt er niks als ik begin te typen.

• 0
Posted

Ook als ik door het op kruisje te klikken, het zoekveld leeg maak en dan op "Nieuw record" klik, begint de cursor te knipperen in het eerste invoerveld van het nieuwe record en gebeurt er niks als ik begin te typen.

Dit kan ik reproduceren. Dit lijkt mij een bug. Deze bestaat dan al een hele tijd, ik zie hetzelfde gedrag ook in FM12.

In de andere situatie die je beschrijft zie ik niet hetzelfde. Bij mij zit ik dan in dat zoekveld te typen. Ook dit is m.i. een bug. Wat je typt hoort te komen op de plek van de knipperende cursor. Daar is dat ding immers ooit voor bedacht :?

Wellicht wil je er een bug-report voor invullen? https://community.filemaker.com/community/discussions/report-an-issue

Heel goed gevonden trouwens!