Jump to content
  • 0

Geen interactieve PDF op FMS16

hans erik

Question

Posted

Heeft iemand al een oplossing voor het volgende probleem: ik zie geen interactieve PDF's op FMServer 16, op een Mac client.

Op de FMI website is de issue al aangekaart in juni j.l., maar nog geen oplossing. Dit lijkt me toch een major issue!

Je kunt wel uploaden / insert PDF en ook downloaden, maar als je een bestandje upload verschijnt een maagdelijk wit veld. Het bestand is er dus wel!

Even wat testgegevens:

Client: MacOSX10.11.6, FMPA 14.0.x, FMPA15.0.x of FMPA16.0.3: het maakt allemaal geen snars uit, geen adobe acrobat; 10.12 Sierra: idem.

Server: MacOSX 10.11.6 met FMS16.0.3, of Windows2016R2 met FMS16.0.3.

Als ik op de server de SSL uitzet, werkt het allemaal ineens weer. Het is dus een SSL probleem.

NB ook Windows 10 met FMPA16 geprobeerd, maar die heeft er geen last van.

[edit]

- het treedt niet bij alle FMS servers op

- het heeft met SSL te maken

- bij een 'niet functionerend containerveld' kun je met de rechter muisknop 'inspect element' keizen, je krijgt dan de Safari Debugger (als je die hebt ingeschakeld).

Hans Erik

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het lijkt erop dat ik de oplossing heb: 

Het SSL certificaat is uitgegeven voor een bepaalde hostnaam. Als je connect via fmnet:/<hostnaam>/<bestand> doet ie het WEL goed. Connect je via fmnet:/<IPadres>/<bestand> dan werkt de interactieve PDF niet.

Kennelijk handelt MacOSX dit niet goed af, want iOS heeft en Windows hebben er geen last van. De verbinding loopt wel via SSL, maar de streaming loopt helemaal niet. Iets soortgelijks gebeurt bij het self-signed certificate denk ik.

• 0
Posted

Dag HE, ik kan dit probleem niet reproduceren met FMS16.0.3 op Window2016R2 en

FMPA16.0.3 op MacOS 10.12.6

FMPA16.0.2 op Windows 10 Pro x64

Ik wilde graag screenshotjes uploaden, maar dat mag ik nergens hier (ik heb Peter daar al een berichtje over gestuurd, maar hij heeft dat nog niet op kunnen lossen)

De instellingen die ik op de FMServer heb zijn als volgt:

SSL (niet het standaard FMI-certificaat) staat aan

HTST aan

De instellingen van de container in de inspector zijn:

Interactive contect (PDF, MP3, etc) aan

Start playback automatically aan

Preserve PDF transparency uit

En dan verschijnt er bij mij keurig een interactieve preview, zowel op de mac als op mijn Windows 10 Pro

• 0
Posted

Ja, die instellingen heb ik ook allemaal, maar bij mij verschijnt een netjes wit scherm (staat wel lekker rustig, dat wel).

Ik gebruik een Comodo certificaat, maar op een andere FMS16 server met een ander certificaat werkt het ook niet.

En op sommige FMS16 servers werkt het WEL. Dus wat er aan de hand is???

NB ook als ik via een VPN of helemaal lokaal werk: zelfde probleem. Het heeft dus denk ik niet met Poort instellingen te maken.

Ik heb in het verleden wel eens een probleem met de RC Streaming cache gelezen. Maar het rare is dat WebDirect het WEL goed doet en een Windows client ook.

[edit] ook nog voor alle zekerheid een nieuwe layout aangemaakt met het 'minimalist' theme: zelfde resultaat. Geen interactieve pdf.

[edit] ik zie wel dat de database een oranje SSL slotje heeft. Dat lijkt veroorzaakt te worden door iets met het Root Certificate. Zou dat een reden kunnen zijn?

• 0
Posted (edited)

Alweer een jaar geleden, toch even informeren.

Op de website van FMI staat een hele lange discussie over dit probleem en helaas worden er allerlei zaken bij gehaald die er niks mee te maken hebben.

Het probleem bestaat nog steeds en het komt op het volgende neer:

Een interactief containerveld met een PDF blijft leeg onder bepaalde omstandigheden.

Na wat systematisch onderzoek lijkt het probleem te maken te hebben met SSL. Ik vat mijn ervaringen op de volgende mmanier samen:

1. Client: Mac, FMP15, 16 of 17. Server: Windows 2012R2, FMS16.0.4, SSL actief: alles werkt mits ik met de volledige geldige domeinnaam van het certificaat aanlog.

2. idem: als ik aanlog door als host het IPadres + naam vh bestand op te geven blijven interactieve containervelden leeg.De content is er wel, want ik kan ze wel exporteren (met een script).

3. Client: Windows10, FMP16 of 17. Server: Windows2012R2, FMS16.0.4, SSL actief: alles werkt, ook als ik als host het IPadres opgeef.

De Windows client maakt gebruik van Acrobat DC, de Mac van Preview, maar dat maakt volgens mij niks uit.

4. Client: Mac, FMP15, 16 of 17, Server: MacOS 10.12.6, SSL uitgeschakeld: alles werkt.

5. idem, FMI certificaat ingeschakeld (self-signed): interfactieve velden blijven leeg.

6. Client: Windows10, server als bij 5 en 6: alles werkt, ongeacht de SSL instelling (je krijgt natuurlijk wel een toeter aan waarschuwingen).

Het is dus volgens mij een issue met SSL. 

NB het probleem trad ook op toen het intermediate certificaat niet was geïnstalleerd.

De vraag is: treedt dit bij FileMaker Server 17 ook op?

Edited by hans erik