Ga naar inhoud
  • 0

snelzoeken


mackerjack

Vraag

ik heb heel lang met versie 12 gewerkt en sinds een tijd nu met versie 15. wat ik frusterend vind is het volgende: als ik in versie 12 iets snel wilde opzoeken hoefde ik maar in het vakje rechtsboven in mijn knoppenblak te klikken en ik kon typen wat ik wilde hebben. in versie 15 krijg ik eerst een lijstje recente zoekacties en moet ik nog een keer klikken om te kunnen typen. op zich geen ramp maar omdat ik nog zo gewend ben te kunnen typen na 1 keer klikken en ik bij het typen op mijn toetsenbord kijk, kom ik er pas later achter dat er niets staat en ik nog een keer moet klikken en opnieuw mijn zoekterm typen. ik ben blijkbaar zo'n gewoontedier dat ik daar maar niet aan wen.

 

de vraag is dus: is dat irritante recente-onderwerpen-lijstje uit te schakelen? ik heb al gezocht maar niets op dit gebied kunnen vinden.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dank voor je reactie, banach

 

nu ik naar aanleiding van jouw reactie bewust wat snelzoekacties heb uitgevoerd doet zich het probleem niet meer voor. ook bij mij verschijnt het lijstje pas bij het klikken op het loepje. wel viel mij nu op dat wanneen je de eerste keer iets wil zoeken het loepje in het midden van het vakje staat. mogelijk heb ik eerder iedere keer onbewust precies op dat loepje geklikt. ik zal er de komende tijd op letten wat ik precies doe als ik wil snelzoeken.

ik heb na mijn post nog wat zitten zoeken in de menu's en misschien heb ik daarbij iets veranderd maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

 

als het opgelost is of het verschijnsel doet zich weer voor laat ik het weten. overigens heb ik er geen behoefte aan dat hij recente zoekacties onthoudt dus als iemand weet hoe dat uit te schakelen hou ik mij aanbevolen.

 

met hartelijke groet en happy filemaking

mackerjack

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...